سردار آسودی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

کشتار مسلمانان میانمار توطئه‌ای از سوی استکبار جهانی است/نقش کشورهای اسلامی در موضوع میانمار

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: جنگ میان مسلمانان و هندوها توطئه‌ای از سوی استکبار است و دولت میانمار عامل اجرای آن شده است.

کشتار مسلمانان میانمار توطئه‌ای از سوی استکبار جهانیسردار محمدعلی آسودی مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره جنایت‌های دولت‌ میانمار در قبال مسلمانان این کشور، اظهار کرد: دولت میانمار خود عامل این جنایت است. این جنایت با حمایت آمریکایی‌ها و رژیم صهیونیستی انجام گرفته تا در وهله اول نسل‌کشی مسلمانان صورت گیرد.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران، تصریح کرد: آمریکا و رژیم‌صهیونیستی به دنبال آن هستند تا مسلمانان را از این منطقه که از بُعد داشتن معادن حائز اهمیت است، خارج کنند و در کنار این موضوع به دنبال ایجاد یک فتنه در میان مسلمانان هستند.

سردار آسودی با بیان اینکه آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد جنگ مذهبی هستند، گفت: همه باید دقت کنند که این جنگ، جنگ میان مسلمانان و هندوها نیست بلکه توطئه‌ای از سوی استکبار جهانی است و دولت میانمار نیز عامل اجرای آن شده است.

وی با اشاره به اینکه مقامات میانمار به راحتی وقایع رخ داده را تکذیب می‌کنند، بیان داشت: علی‌رغم این تکذیب، همه دنیا شاهد جنایت بزرگ  ارتش میانمار و برخی از تندروهای هندو هستند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران سکوت جامعه جهانی درباره این جنایت را به دلیل حضور آمریکا در آن مجامع دانست و گفت: همیشه ثابت شده که مجامع بین‌المللی تحت اختیار و به فرمان آمریکایی‌ها هستند و گواه این موضوع مواضع دبیرکل سازمان ملل در زمینه بحرین و سکوت سازمان ملل است.

سردار آسودی با تأکید بر اینکه مجامع بین‌المللی تحت سیطره آمریکا هستند، تصریح کرد: اگر دولت ایالات متحده به آنها اجازه حرف‌ زدن دهد این مجامع در قبال وقایع رخ داده در جهان موضع‌گیری کرده و آن را محکوم و یا جلسه‌ای برای آن برگزار می‌کنند، در غیر این‌صورت سکوت پیشه خواهند کرد.

وی درباره نقش کشورهای اسلامی بویژه ایران در روند توقف این جنایت، گفت: کشورهای اسلامی می‌توانند نقش بسیار بالایی در توقف این جنایات داشته باشند و مانعی برای این نسل‌کشی بزرگ باشند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ضعف حاکمیتی برخی کشورهای منطقه را دلیل این جنایت دانست و افزود: ضعف این‌چنینی باعث شده تا دشمنان اسلام جرئت عرض اندام و انجام چنین جنایاتی را پیدا کنند.

سردار آسودی با اشاره به برنامه سازمان همکاری‌های اسلامی درباره این موضوع، گفت: سران کشورهای اسلامی حاضر در جلسه سازمان همکاری‌های اسلامی، این وظیفه را بر عهده دارند تا عاملی برای پایان یافتن این جنایت‌ها باشند و جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نقش محوری در این زمینه ایفا کند.

وی افزود: امیدواریم در جلسه این دوره سازمان همکاری‌های اسلامی افزون بر توقف جنایات در میانمار، کمیته حقیقت‌یاب در این زمینه تشکیل شود تا با بررسی موضوع مانع از آواره شدن مسلمانان بیشتر شود.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران می‌تواند پرچم‌دار مقابله با اینگونه جنایات باشد، خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران به عنوان ام‌القرای جهان اسلام می‌تواند پرچم‌دار پایان جنایات در میانمار باشد. جمهوری اسلامی ایران برای این موضوع برنامه دارد و همان‌گونه که رئیس جمهور گفتند مطرح کردن موضوع میانمار در جلسه سازمان همکاری‌های اسلامی است.

انتهای پیام/

ایران پرچمدار پایان جنایات علیه مسلمانان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۱ شهريور ۱۳۹۶
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا
مرگ بر شیطان بزرگ آمریکا
آخرین اخبار