پاکستان: جنگ افغانستان ریشۀ داخلی دارد

در حالی که حتا امریکا نیز به حمایت پاکستان از هراس‌افگنان اعتراف کرده، یک مقام نظامی آن کشور می‌گوید جنگ افغانستان ریشۀ داخلی دارد.

پاکستان: جنگ افغانستان ریشۀ داخلی داردبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، جنرال زبیر محمد حیات رییس کمیتۀ نیروهای مشترک ریاست ستاد ارتش پاکستان با اظهار این مطلب می‌گوید که راه حل این جنگ در خود افغانستان وجود دارد و از راه نظامی حل آن ناممکن است.

این مقام ارشد ارتش پاکستانی اظهار داشته که جنگ کنونی در افغانستان سبب تباهی قابل ملاحظه در پاکستان گردیده‌است.

او گفته‌است که دلیل جنگ کنونی افغانستان اختلافات است و هیچ کس نمی‌تواند به خاطر ناکامی در تلاش‌هحوزای مشترک کدام شخص، بنیاد یا کشور را ملامت کند.

حیات یادآور شده که پاکستان آماده‌است به خاطر صلح و امنیت افغانستان نقش بازی کند که خاک خودش را پاک کرده و به خاطر تامین امنیت در حال ساختن ۹۰۰ پاس‌گاه امنیتی است.

پاکستان در حال حاضر زیر فشار شدید امریکا قرار دارد و پیش از این هشدار دریافت کرد که اگر علیه هراس‌افگنان اقدام نکند، به برخورد جدی مواجه خواهد شد.

این کشور طی سال‌ها از سوی حکومت افغانستان به حمایت و پناه‌دادن به هراس‌افگنان متهم است که اکنون امریکا نیز در استراتیژی جدیدش این مسئله را صریح بیان کرد.

از سویی، مقام‌های پاکستانی در هفته‌های اخیر تلاش‌هایی را آغاز کرده‌اند تا با دیدار از کشورهای منطقه‌، این کشورها را علیه استراتیژی جدید امریکا در افغانستان قرار دهد.

محمد اشرف غنی، رییس جمهور افغانستان بارها تاکید کرده که جنگ افغانستان جنگ داخلی نیست بل جنگی‌ست که از بیرون تحمیل گردیده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار