مروارید در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

دهلران مشکل امنیتی ندارد/صدور ویزای فردی برای زائران مراسم پیاده روی اربعین حسینی

استاندار ایلام گفت: دهلران دارای مشکل امنیتی نیست و زیر ساخت‌های رفاهی آن را پیش بینی‌ کردیم.

///محمدرضا مروارید استاندار ایلام در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین اقدامات انجام شده به منظور برگزاری مراسم پیاده رویی اربعین حسینی، اظهار داشت: اکنون مشغول فراهم سازی زیر ساخت‌های رفاهی از جمله، مراکز اسکان، اقامت، پارکینگ و... برای زائران هستیم.

وی افزود: طبق جلسه‌ای که هفته گذشته در وزارت کشور برگزار شد قرار است استان‌های معین از قبیل؛ قزوین، همدان، خراسان شمالی، تهران و مرکزی که زائرانشان از مسیر مهران عبور می‌کنند با تجهیزات و امکانات خود به برگزاری مراسم اربعین و تردد زائران کمک کنند.

مروارید درباره درخواست برخی نمایندگان مجلس به منظور راه‌اندازی مرز دهلران در اربعین حسینی، خاطرنشان کرد: کشور عراق در این زمینه نیاز به ابلاغ نخست وزیرش دارد، البته وزارت کشور و دارایی عراق این طرح را مصوب کرده و در انتظار ابلاغ نخست وزیر هستند؛ البته بعید می‌دانم امسال از این پایانه برای تردد زائران در مراسم اربعین استفاده شود اما ممکن است بنا به ضرورت و شلوغی از آن بهره مند شد.

استاندار ایلام گفت: وزیر کشور اخیرا اعلام کرد در نظر داریم مرز خسروی و دهلران را بازگشایی کنیم البته همانطور که پیش از این گفته شد مصوبه مرز دهلران اخذ شده و در انتظار مصوبه کشور عراق هستیم.

مشکلی برای راه اندازی پایانه مرز دهلران وجود ندارد

وی افزود: دهلران دارای مشکل امنیتی نیست و زیر ساخت‌های رفاهی آن را پیش بینی‌ کردیم، تنها چند کیلومتر از آسفالت جاده‌های آن باقی مانده، همچنین این پایانه مرزی به فیبر نوری مجهز شده است و مشکل خاصی برای راه اندازی آن وجود ندارد.

مروارید ادامه داد: مقدمات راه اندازی مرز دهلران باید از سوی کشور عراق فراهم شود، معتقدم در آینده این مرز یکی از بهترین پایانه‌های مرزی کشور خواهد بود.

استاندار ایلام با اشاره به صدور ویزای اربعین اضافه کرد: روش صدور ویزا برای زائران اربعین مثل سال گذشته است، زائران می‌توانند با مراجعه به سامانه سماح برای شرکت در مراسم اربعین ثبت‌نام کنند.

وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته اعلام شد که روادید به صورت مانیفستی صادر می‌شود، اما امسال قرار است به صورت فردی هم ویزا صادر شود به همین منظور در کنسولگری تهران، کرمانشاه، مشهد و اهواز روند صدور ویزا آغاز شده در ایلام هم در یک یا دو روز آینده آغاز می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار