عضو شورای قرآنی کشور خبر داد؛

تجلیل از حافظان قرآن کریم در استهبان

از ۲۴۸ حافظ قرآن در شهرستان استهبان تجلیل می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جواناز شیراز؛ حجت الاسلام علیرضا شاهسونی، رئیس بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و عضو شورای قرآنی کشور با اشاره به مراسم تجلیل از  ۲۴۸حافظ قرآن در شهرستان استهبان گفت: برافراشته شدن پرچم قرآن باعث سربلندی  برای حافظان قرآن و مسلمانان است.

وی با اشاره به اینکه این موسسه کار خود را در سال ۷۵ و از روستای ماه فرخان آغاز کرده، افزود: امروز الگوی توسعه کار‌های فرهنگی شناخته شده و در حال حاضر این موسسه به یک موسسه ملی و بین المللی تبدیل شده است.

رئیس بیت الاحزان حضرت زهرا (س) و عضو شورای قرآنی کشور تصریح کرد: سال ۸۶ با ایجاد شعبه‌ای در استان سیستان و بلوچستان، یک موسسه کشوری بوجود آمد و از سال ۸۶ تاکنون در فارس و ۱۱ استان کشور ۱۱۰ شعبه این موسسه ایجاد شده، که از سال ۸۰ – ۸۱ تاسیس مدارس حفظ و تفسیر قرآن کریم مورد بررسی قرار گرفته است.

شاهسونی تصریح کرد: ۹ مرکز از مراکز شبانه روزی فعال شده، که هر سال نزدیک به یک هزار نفر ثبت نام می‌کنند و از این تعداد ۲۵۰ نفر گزینش می‌شوند.

وی با بیان اینکه حافظان قرآنی که از پارسال تاکنون موفق به حفظ قرآن شده و امتیاز مورد نظر را کسب کرده اند تجلیل می‌شود، افزود: امسال ۲۴۸ حافظ قرآن کریم داریم که پارسال ۲۰۰ نفر بوده ا ند و در زمینه حفظ قرآن نیز ۲۵ درصد رشد داشته ایم.

عضو شورای قرآنی کشور ادامه داد: از ۲۴۸ نفر حافظ قرآن تعدادی مرد و مابقی زن هستند که این افراد از ۲۷ استان و ۲ کشور پاکستان و لبنان شرکت دارند.

شاهسونی اضافه کرد: جشنواره بزرگ قرآنی با حضور ۵ هزار نفر شرکت کننده  در سالن دانشگاه آزاد استهبان برگزار می شود.


گفتنی است، این جشنواره ۱۰ کمیته دارد که از ۲ ماه قبل تشکیل  شده است.
انتهای پیام/ت


برگزاری جشنواره بزرگ قرآنی در استهبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.