مریم منظمی:

حضور ایچو در ایران برای توسعه کشتی کلاسیک بانوان است

نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی گفت: کلاس مربیگری کشتی کلاسیک بانوان با حضور پرافتخارترین ورزشکار زن المپیک در حال برگزاری است.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مریم منظمی نایب رئیس بانوان فدراسیون کشتی با بیان این مطلب افزود: در سفری که چندی پیش به کشور ژاپن داشتیم از آن ها برای توسعه کشتی بانوان ایران درخواست همکاری کردیم و آن ها نیز قول دادند یکی از بهترین کشتی گیران خود را راهی ایران کنند.
وی درباره حضور کائوری ایچو یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران جهان برای برگزاری کلاس مربیگری در ایران تصریح کرد: در جهت توسعه کشتی کلاسیک بانوان می بایست از مدرسان خارجی استفاده می کردیم و در اولین گام از خانم گانا یکی از کشتی گیران مطرح اوکراینی برای این کار استفاده کردیم و از اوایل سال تاکنون 9 دوره کلاس مربیگری و آموزش فنون کشتی را با حضور وی که قهرمانی جهان و اروپا در کارنامه ورزشی خود دارد، برگزار نمودیم.
وی ادامه داد: پس از آن به دلیل استقبال خوب از کلاس های برگزار شده، برای برگزاری دوره نهایی این کلاس ها تصمیم بر آن شد که از یکی از بهترین کشتی گیران جهان بعنوان مدرس در این کلاس استفاده کنیم که در نهایت خانم کائوری ایچو دارنده 4 مدال طلای المپیک و 10 مدال طلای جهان که پرافتخارترین ورزشکار زن جهان در المپیک ها نیز محسوب می شود به ایران آمد.
منظمی در مورد دوره مربیگری که در حال برگزاری است تصریح کرد: مرحله نهایی کلاس های آموزش مربیگری ما، در سه مقطع و در هر مرحله با حضور 23 مربی از استان های سراسر کشور برگزار می شود و خانم ایچو در این کلاس ها ضمن اجرای فنون و تکنیک های کشتی، به بازنگری و رفع ایرادها نیز می پردازد.
وی در مورد چگونگی حضور ایچو در ایران افزود: بهرحال ایران یکی از کشورهای مطرح در کشتی جهان است و رشته کشتی بعنوان ورزش ملی ما محسوب می شود. حضور قهرمانان و عنوان داران جهان و المپیک در ایران از جمله رسول خادم بعنوان یکی از اعضای هیأت رئیسه اتحادیه جهانی این پتانسیل را به کشور ما می دهد که تمامی قهرمانان جهان و المپیک در کشتی، تمایل حضور در ایران را داشته باشند ضمن اینکه روابط بین‌الملل فدراسیون در این قضیه بسیار تاثیر گذار بود و حضور چندی قبل ما در کشور ژاپن و دیدارهای انجام شده به مسئولان کشتی این کشور باعث شد که آن ها بهترین کشتی‌گیر خود را به عنوان مدرس به ایران بفرستند و قطعا این یک اتفاق بزرگ برای ورزش ما است که کسی که از نخست وزیر کشور ژاپن نشان ملی لیاقت را دریافت کرده است برای آموزش مربیان ما به ایران بیاید.
نایب رئیس حوزه بانوان فدراسیون کشتی در مورد چگونگی تشکیل این کلاس ها اظهار داشت: فدراسیون کشتی به دنبال این بود که با حفظ تمامی ارزش های اسلامی و ایرانی، رشته ای را طراحی نماید تا بانوان نیز بتوانند در آن حضور داشته باشند و در نهایت کشتی کلاسیک بانوان که با پوششی کامل انجام می شود، به تصویب هیأت رئیسه اتحادیه جهانی رسید و از این پس بعنوان یکی از رشته های رسمی اتحادیه جهانی نیز محسوب می شود.

منظمی درباره ادامه برنامه های فدراسیون کشتی در مورد کشتی کلاسیک بانوان تصریح کرد: با توجه به برگزاری دورهای های مربیگری در استان ها و استقبال خوبی که از این دوره ها انجام شد و همچنین تبلیغات مناسب در مورد کشتی کلاسیک بانوان که حفظ ارزش های اسلامی، ایرانی در آن لحاظ شده است، تا آذرماه سال جاری به هیأت های کشتی استان ها زمان دادیم که نسبت به تشکیل تیم های خود اقدام نمایند و پس از آن در اواسط آذرماه اولین دوره رقابت های قهرمانی کشور بانوان برگزار خواهد شد.
وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی خوبی در ورزش بانوان کشور شود ضمن ارتقاء جایگاه سلامتی و آمادگی جسمانی آن ها در بحث همگانی، در مقوله ورزش قهرمانی نیز به طور قطع می توانیم در المپیک ها صاحب مدال شویم اما برای تحقق این هدف نیازمند حمایت بیشتری از سوی دست اندرکاران امر هستیم.
انتهای پیام/


صحبت های منظمی درباره اهمیت و جایگاه کشتی بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار