فیلم‌ساز جوان افغانستانی برنده‌ جایزه شهرداری ونیز ایتالیا شد

در هفتاد ‌و چهارمین دور جشنواره بین‌المللی ونیز، جایزه شهرداری ونیز به امین وحیدی فیلم‌ساز جوان افغانستانی در ایتالیا، اهدا شد.

فیلم‌ساز جوان افغانستانی برنده‌ جایزه شهرداری ونیز ایتالیا شدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، مراسم تقدیر و اهدای این جایزه، روز ششم سپتامبر ۲۰۱۷ در شهر مستری ونیز، برگزار شد؛ جایی‌که برندگان جایزه‌ها به طور رسمی اعلان شدند.

در پس‌زمینه‌ جایگاه مراسم جوایز ونیز، تصویری دیده می‌شود که زندگی یک جوان افغانستانی را بازگو می‌کند. این جوان ده‌سال پیش، به‌عنوان پناه‌جو به ایتالیا آمد و اکنون جزو شهروندان ایتالیا است.

فیلم آقای وحیدی، داستان یک پناهنده افغانستان که با زحمت فراوان به اروپا رفته‌است و اکنون یکی از تاجران و سرمایه‌گذاران موفق در این کشور است، را به نمایش می‌گذارد.

داستان اشرف براتی، تقریبا داستان بیش‌تر پناهجویان افغانستان است که محرومیت‌های فراوان را پشت سر می‌گذارند و آواره‌ی هر دیار در کشورهای جهان اند.

آنان باوجود پشت‌کار و استعدادی که دارند، اما مجبور می‌شوند مسیر مهاجرت را در پیش گیرند و با تمام خطرهایی که وجود دارد؛ خود را به قاچاقبران انسان می‌سپارند تا آینده‌ بهتری داشته باشند.

در ساخت و تولید این فیلم، چندین نهاد و افراد فعال در افغانستان و اروپا نقش داشته‌اند.

نویسنده فیلم‌نامه آن، بصیر آهنگ، خبرنگار و فعال حقوق پناهجویان در اروپا و خانم نیکول والینتینی، فعال حقوق بشر ایتالیایی، می‌باشند.

شبکه سراسری مردم هزاره، آکادمی هنر و علوم سینمایی در کابل و پرودکش «سینما دید نو» در برگزاری جشنواره و تولید این فیلم، نقش داشته‌اند. بودجه این فیلم توسط صندوق فیلم‌سازان هزاره یا Hazara Film Fund تمویل شده‌است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار