ولایتی: آمریکا سعی دارد مانع پایبند بودن ایران به برجام شود/ودرین: ایران و فرانسه در برجام همگرایی مناسبی دارند

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با وزیر خارجه اسبق فرانسه دیدار کرد.

ولایتی: آمریکا سعی دارد مانع پایبند بودن ایران به برجام شود/ودرین: ایران و فرانسه در برجام همگرایی مناسبی دارندبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اوبر ودرین وزیر خارجه اسبق فرانسه در دیدار با علی‌اکبر ولایتی اظهار داشت: بسیار خوشحال هستم که با شما ملاقات می‌کنم و روابط ایران با فرانسه را به مدت طولانی دنبال کرده‌ام و در 5 سال مسئولیت ام در وزارت خارجه فرانسه شاهد تحولات بسیاری بوده‌ام.

وی افزود: فکر می‌کنم در دوران خاصی به سر می‌بریم و آمریکا می‌خواهد قرارداد مهمی که در سال 2015 امضا شد را زیر سوال ببرد. فضای مناسبی برای تبادلات بیشتر وجود دارد و ایران می‌خواهد فارغ از مواضع آمریکا این توافق‌نامه را حفظ کند.

وزیر خارجه اسبق فرانسه بیان داشت: می‌دانم دولت فرانسه نظر مثبتی نسبت به ایران دارد و درباره آنچه که مربوط به توافق‌نامه 2015 می‌شود بین ایران و فرانسه همگرایی متناسبی وجود دارد.

ولایتی: آمریکا سعی دارد مانع پایبند بودن ایران به برجام شود

علی اکبر ولایتی در این دیدار اظهار کرد: رابطه ایران و فرانسه همواره مثبت بوده است و شما در رابطه با مسائل هسته‌ای به نکات مهمی اشاره کرده‌اید و به طور قطع می‌دانیم که آمریکا سعی دارد که مانع پایبند بودن ما به این قرارداد شود.

وی افزود: ما می‌دانیم موضع فرانسه نسبت به ایران کاملا مثبت است و ایران و فرانسه رابطه طولانی 200 ساله دارند و البته عمق این رابطه به 7 الی 8 قرن می‌رسد.

ولایتی در پایان خاطر نشان کرد: سابقه فرهنگی ایران و فرانسه بسیار طولانی است و مردم ما به ادامه رابطه میان این دو کشور علاقه‌مند هستند همچنین ایران از حضور خوبی در منطقه برخوردار بوده و دوستان خوبی دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: با وجود گذشت شش سال از بحران در منطقه و جنگ های نیابتی و حمایت برخی کشورهای منطقه و غربی از تروریسم و جریانات تکفیری و افراطی، شاهد موفقیت دولتهای قانونی و مستقل سوریه، لبنان و عراق در این مبارزه هستیم.

وی گفت: این دولتها امروز نسبت به گذشته از ثبات و استواری بیشتری برخوردار هستند و کشورهای غربی باید سیاست مستقل و مناسب با واقعیات منطقه اتخاذ کنند.

ولایتی ادامه داد: در مورد کشورهای منطقه باید تاکید کرد حفظ یکپارچگی و تمامیت ارضی آنها بسیار مهم است و علی رغم برنامه ریزی برخی کشورهای که تجزیه کشورهای دیگر را دنبال میکنند، این توطئه تحقق نخواهد یافت. حفظ یکپارچگی کشورهای مستقل منطقه مهم ترین سیاست ایران در منطقه است و در برابر سیاست های زورگویان ایستادگی خواهیم کرد.

انتهای پیام /

 

مهم ترین سیاست ایران در منطقه

رفتار آمریکا نسبت به آینده برجام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار