فردا برگزار میشود؛

جشنواره گردشگری چنگال در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان گفت: جشنواره گردشگری چنگال در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  مجتبی میرحسینی با اشاره به برگزاری جشنواره گردشگری چنگال در شهرستان ایرانشهر، گفت: این جشنواره بر اساس تقویم رویدادهای پدیده‌های تک مکانی و تک زمانی در سال 96 برنامه‌ریزی شده است.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان سیستان و بلوچستان افزود: با توجه به اینکه تاکنون صنعت گردشگری نتوانسته از ظرفیت‌های ویژه نخلستان‌ها استفاده کند، باید زمینه آشنایی بیشتر نخلداران با صنعت گردشگری و مزایا و راهکارهای ورود به عرصه تجاری‌سازی و برندسازی محصولات در استان فراهم شود.

وی ادامه داد: نخلداران باید بدانند که از طریق گردشگری در نخلستان‌ها چگونه می‌توانند درآمدزایی کنند و توسعه گردشگری چه سودی برای آنها خواهد داشت و این جشنواره در همین راستا برنامه‌ریزی شده است.

میرحسینی گفت: معرفی سنت‌های خانواده ایرانی، نمایش خلاقیت‌ها و توسعه گردشگری خوراک و شیرینی‌های ویژه در راستای صیانت از فرهنگ و آیین‌های متنوع سیستان و بلوچستان نقش بسیار مهمی دارند. در این جشنواره گروه‌های مردمی با هنرنمایی، دست پخت خود را با ارائه انواع پیش غذا، شیرینی، کلوچه و غیره به نمایش خواهند گذاشت.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه این جشنواره 23 شهریورماه در دهستان ابتر از توابع بخش مرکزی شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود، تصریح کرد: چنگال نوعی صبحانه، پیش غذای مقوی و عصرانه است که در گذشته در ناحیه مکران بلوچستان به‌ دلیل وجود انواع خرما و گندم رایج بوده که در حال حاضر کمرنگ شده و محدود به ایام خاصی از سال مثل فصل دروی گندم یا فصل هامین یا همان رسیدن و برداشت است.

انتهای پیام/گ

برگزاری جشنواره چنگال در ایرانشهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار