فومنی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روحانی به اصلاح طلبان اجازه تعیین گزینه برای کابینه را نداد

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات گفت: روحانی به احزاب اصلاح طلب اجازه نداد که بتوانند گزینه‌های خود را معرفی کنند.

روحانی به اصلاح طلبان اجازه تعین گزینه برای کابینه را نداد/دولت در دست اصولگرایان معتدل قرار داردمحمد زارع فومنی دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره چینش کابینه دوازدهم و دخالت اصلاح طلبان، اظهار کرد: کابینه دولت دوازدهم از اشخاص اصلاح طلب تشکیل نشده است و بدنه هیئت دولت را طیف اصولگرا تشکیل می‌دهد و این در حالی است که حتی اصلاح طلبان دخالتی در چینش کابینه دولت فعلی نداشته‌اند.

وی افزود: روحانی به احزاب اصلاح طلب اجازه نداد که بتوانند گزینه‌های خود را معرفی کنند و اکنون دولت در دست افرادی قرار دارد که خود را اصولگرای معتدل و اعتدالگرا می‌نامند اما اگر نگاهی به سوابق وزرای فعلی بیاندازیم خواهیم دید که یا گرایش اصولگرایانه دارند و یا در گذشته نه چندان دور به جریان اصول گرا وابستگی داشته‌اند.

فومنی تصریح کرد: می‌توان دولت دوازدهم را نیمه اعتدالی و نیمه اصولگرا نامید و حتی تفکر این کابینه نیز به هیچ وجه اصلاح طلبانه نیست و در واقع اصولگرایان توانسته‌اند بدون بحث و جدل ارکان مهم دولت را در دست بگیرند.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات بیان کرد: لازم به ذکر است که این اتفاق در شهرداری تهران نیز بروز پیدا کرده است و افراد اصولگرا در ترکیب تیم اصلی شهرداری فعلی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: بسیاری از استانداری‌ها و فرمانداری‌های شهرهای بزرگ نیز در دست اصولگرایان است و می‌توان گفت تغییر اساسی در بدنه دولت به وجود نیامده است در نتیجه اصلاح طلبان مجبورند که از روی ناچاری شرایط موجود را بپذیرند.اگر جریان اصلاحات کاندیدای به معنای واقعی کلمه اصلاح طلب داشت به دنبال اشخاص دیگری نمی‌رفت.

دبیر کل حزب مردمی اصلاحات در پایان خاطرنشان کرد: اگر شرایط به همین صورت پیش برود جریان اصلاحات ضربه شدیدی خواهد خورد و عملکرد دولت فعلی چه بد و چه خوب در هر صورت اصلاح طلبان را زیر سوال می‌برد و اگر دولت فعلی نتواند به شعارهایی که داده است جامه عمل بپوشاند جامعه ناامید می‌شود در نتیجه بازنده بازی جریانی جز اصلاح طلبان نخواهد بود.

انتهای پیام/

 تاثیر عملکرد دولت دوازدهم بر آینده اصلاح طلبان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۳ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
؟؟
آخرین اخبار