همراه با شهدا؛

زندگی نامه شهید امراهی

گوشه ای از زندگی نامه شهید کریم امراهی را در اینجا بخوانید.

زندگی نامه شهید امراهیبه گزارش خبرنگارحوزه قرآن و عترت گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان؛شهید كریم امراهی سال1332 در یك خانواده روستایی كم درآمد و مؤمن و متعهد در روستای قره‌قشلاق به دنیا آمد. وی پس از سپری نمودن دوران طفولیت پا به محیط تعلیم و تربیت نهاد و تحصیلات ابتدایی و راهنمایی را در روستای محل تولد به پایان رساند. ترك تحصیل کرد و در روستای خود به شغل دامداری و كارگری پرداخت. سپس ازدواج نمود که نتیجه این ازدواج4 فرزند است.پس از پیروزی انقلاب به عضویت سپاه پاسداران درآمد و بیش از8 سال در مناطق عملیاتی شركت نمود. در مناطق حاج عمران و سردشت و پاكسازی سردشت و مناطق كردستان فعالیت داشت.

خاطرات خسرو قنبرپور همرزم شهید کریم امراهی
برادر شهید كریم امراهی فردی متواضع و لایق در فرماندهی بودند، به طوری كه هر وقت نیاز می شد و دستور پاكسازی منطقه از گروهكهای منحله می‌رسید؛ حتی در شب تاریك خطر را به جان می خرید و علیرغم اینكه احتمال خطر دشمن بود اطاعت پذیری وی از مافوق در حد اعلای خود بود. معمولاً در مناطق كردستان شبها عملیات متوقف می شد و به جز در مواقع ضروری. لكن شهید با روحیه بالایی كه داشتند و در اثر ایمان قوی و توانایی نیروهای تحت امر خود، هر موقع كه لازم می شد در عملیات شركت می نمودند و كوههای سر به فلك كشیده سرشاخان و مناطق پیرانشهر و مهاباد و سلماس همه و همه شاهد دلاوریهای این فرد خدایی هستند. از ویژگی‌های خاص ایشان فعالیت فرهنگی گسترده وی بود و در وقت استراحت نیروها را در مسجد برای اقامه نماز برای ایراد سخنرانی توسط برادران فرهنگی جمع می كرد و اعتقادش این بود كه آگاهی و معرفت و معنویت نقش اساسی در بالا بردن روحیه جوانان دارد.

فردی منظم و صبور و متقی و معتقد به ولایت فقیه بود. جز رضای خدا در طلب هیچ چیز نبود و این منظم و این اخلاص رمز محبوبیت و موفقیت نامبرده در صحنه‌های انقلاب بود.خستگی ناپذیری از خصوصیات بارز اخلاقی او بود. مشكلات هرگز نتوانست خللی در اراده او پدید آورد. به استقبال ناملایمات می رفت تا ناخالصی ها مبدل به خلوص و پاكی شود. اگر مشكلی برای یكی از بسیجیان پیش می‌آمد پروانه‌وار دور او می گشت و در اسرع وقت در رفع ناراحتی وی تمهیدات لازم را فراهم می‌كرد. وی طرفدار امام و رهبری و روحانیت همیشه بیدار بود.


شهید فردی مؤمن و فداكار و تلاشگر بود. عشق و علاقه فراوان به امام راحل داشت. در تمایم مراسمات عاشورای حسینی و سالار شهیدان(ع) فعالیت چشمگیر داشت و در صف اول نوحه خوانان و زنجیرزنان قرار داشت. هرگز نماز و روزه اش راترک نمی کرد. او علاقه وافری به قرآن داشت و در مساجد به درسهای احکام و قرآن می پرداخت. خانواده شهید در بیان خاطره ای از شهید گفتند: «كریم روزی به مرخصی آمد و خیلی شاد بود. گفتم برادر جان خیلی شنگول هستی. گفت در منطقه چند روز پیش هواپیما عراقی به سوی ما از طرف پایین پرواز می‌كردند و با مسلسل شلیك می‌كردند. چون ما در منطقه پدافند نداشتیم، لذا خوابیدم و با آرپیجی یكی از آنها را زدم و پس از چند لحظه در هوای منطقه آتش گرفت. بچه‌ها خیلی شادی می‌كردند و فرمانده جندا... موقع برگشتن به شهر سلماس، حلقه گلی به گردن كریم انداخته و مردم شهر به پیشواز او رفتند و برایش گوسفند قربانی كردند.»
در هنگام اعزام به جبهه مادر شهید به او گفت: پسرم نرو. ولی شهید گفت که مادر جان ایمان تو ضعیف است. اگر ایمانت قوی بود من تا به حال به درجه رفیع شهادت نائل می آمدم. تو را به خدا ایمانت را قوی کن تا من به آرزویم برسم. حلالم کن و مواظب بچه هایم باش و آنها را طوری تربیت کن که ادامه دهنده راه شهیدان باشند.
این دلاورمردان تاریخ هرگز كوچكترین ضعفی از خود نشان ندادند و چون كوهی استوار و قله ای افتخارآمیز بودند ، سراسر زندگی شهید شور و شوق جبهه بود. در عملیات های حاج عمران، كربلای2، والفجر8 و9، و كربلای5 و کربلای10 و پاتك عراقی ها در منطقه دوپازه سردشت شركت فعالانه داشت و سرانجام در پاكسازی منطقه كتبان در تاریخ1368/6/1 در اثر درگیری با حزب منحله دمكرات، پس از 8 سال مبارزه به درجه رفیع شهادت رسید.


انتهای پیام/

بیوگرافی شهیدکریم امراهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار