قول شهردار تهران برای تحقق سهم 30 درصدی زنان در شهرداری

شهردار تهران گفت:به زودی مديران زن معرفی خواهند شد و به وعده تحقق سهم ٣٠ درصدی زنان در پست های مدیریتی شهرداری در طول مديريت خود عمل خواهم كرد.

به گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد علی نجفی شهردار تهران در مراسم افتتاح نمايشگاه زنان و توليد ملی با ابراز تاسف از استفاده نكردن زنان درمديريت شهری  اظهاركرد: دليل انتخاب نکردن زنان در سيستم مديريت شهری تا كنون  عدم شناخت  بنده از زنان توانمند در شهرداری و همچنين طول كشيدن پروسه اداری مثل انجام استعلام ها و مصاحبه ها بوده است.

شهردارتهران افزود: به زودی مديران زن در شهرداری معرفی خواهند شد و به وعده تحقق سهم ٣٠ درصدی زنان در پست های مدیریتی  شهرداری در طول مديريت خود عمل خواهم كرد.

نجفی گفت: علاوه بر انتخاب مديران زن، برای توانمندسازی زنان جهت فعاليت در سطح مديران شهرداری برنامه ريزی كرده ايم و مديران توانمند و موثر از زنان پرورش خواهيم داد.

وی ادامه داد: هنوز هم در فرهنگ جامعه ما ناروایی و تبعیض های غلط جنسی به چشم میخورد اما در مجموع در جامعه اسلامی امروز ما، زنان پذیرفته شده اند.

نجفی افزود: وجود استعدادهای سرشار خانم ها و یك نوع تعهد فرهنگی و اجتماعی در هر سطحی و شجاعت قابل تحسین و از همه مهمتر خودباوری و اعتماد به نفس آنها كاملا قابل مشاهده است و نوید بخش این می باشد كه این نیمه موثر در جامعه جایگاه اصلی خود را بدست آورده و در توسعه ملی نقش آفرینی می كند.

شهردار تهران با بیان ریشه های تبعیض جنسیتی نسبت به زنان تشریح كرد:  دلیل تبعیض ها و ناروایی ها عمدتا به قوانین و مقررات شرعی مربوط نمی شود، بلكه به فرهنگ های سنتی ما برمی گردد كه باید با رویكرد كار فرهنگی این تفكرات غلط را تغییر دهیم.

نجفی اضافه كرد: نیاز به تحول در افكار برنامه ریزان و تصمیم گیران كشور داریم و آنها باید از عمق تفكر این را بپذیرند كه زن هم باید و می تواند در همه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی جامعه نقش آفرینی كند.

شهردار تهران با بیان اینكه امروز كارآفرین و مدیر زن در جامعه كم نداریم ابراز كرد: باید تلاش كنیم فضا برای رشد این زنان در همه جا بیشتر شود.

وی با تاكید بر توانمندسازی زنان سرپرست خانواده گفت: در بعضی از خانواده ها زنان به تنهایی مسئول رفع نیازهای اقتصادی و معیشتی هستند و وظیفه داریم به آنها برای فعالیت بهتر كمك كنیم و بستر را فراهم سازیم تا در كنار آن به وظایف دیگر خود مثل مادری كردن به نیكی عمل كنند و در خانواده نشاط داشته باشند.

 وی افزود: توانمند سازی زنان سرپرست خانواده علاوه بر كاهش آسیب های اجتماعی به توسعه ملی نیز كمك خواهد كرد.

 نجفی با ابراز ناراحتی از اسامی خارجی كالاهای نمایشگاه بیان كرد: كیفیت كارها و حتی نسبت قیمت آنها بسیار عالی و دلگرم كننده بود اما اختصاص نام های خارجی برای فروش اقلام شایسته نیست ، هرچند كه مردم بهتر میخرند و ما باید تلاش كنیم این فرهنگ غلط اصلاح شود و به مردم نشان دهیم كه كیفیت محصولات ایرانی كمتر از كالاهای وارداتی نیست.

 شهردار تهران با تاكید بر حفظ كرامت زنان سرپرست خانوار خاطر نشان كرد: باید در مراكز كوثر و شركت های ذیربط مبانی قانونی و آنچه كه مربوط به بیمه زنان سرپرست خانوار می شود كاملا رعایت شود  و نباید فكر كرد كه چون آنها نیازمند كار و درامد هستند هرطور می خواهند برای حق و حقوق آنها تصمیم بگیرند.

 وی با اشاره به اهمیت حوزه اقتصاد شهری عنوان كرد: باید بسترهای مناسب برای بهبود كسب و كار را فراهم كنیم و در طول دوره  مدیریت خود با كمك متخصصان حوزه اقتصاد شهری تحولی اساسی ایجاد كنیم.

نجفی ادامه داد: توزیع فرصت ها چه در بخش اقتصاد شهری و چه در بخش فضای سبز بسیار حائذ اهمیت است و باید به مناطق حاشیه ای در این رابطه توجه بیشتری كنیم.

وی  با تاكید بر لزوم استفاده هر چه بیشتر از سمن ها و انجمن های مردم نهاد بیان كرد:  از پتانسیل با ارزش سمن ها می توانیم بهره ی زیادی در پیش برد كارها ببریم اما لازم است دقت به خرج دهیم چرا كه بعضی مواقع به اسم سمن ها رانت خواری انجام می شود.

در پایان نجفی با ابراز خرسندی از انتصاب شریعتمداری به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت تاكید كرد: امیدوارم با روی كار آمدن شریعتمداری در حوزه صنعت و همت همه كارآفرینان و دست اندر كاران تولید كشور، شاهد افزایش صادرات محصولات ایرانی در بخش صادرات غیر نفتی باشیم و ما نیز هر كاری در این مهم بتوانیم انجام خواهیم داد.

 

انتهای پيام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.