اکبری مطرح کرد؛

ارتقا رتبه بین المللی دانشگاه های علوم پزشکی با کمک نخبگان

قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت: امیدواریم جایگاه دانشگاه های علوم پزشکی بهکمک نخبگان در دنیا ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حمید اکبری قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت شامگاه  امروز در مراسم اختتامیه نهمین المپیاد پزشکی کشور در دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: تحول در آموزش پزشکی از سه سال قبل شروع است و شما به عنوان بهترین دانشجویان پزشکی می توانید ما را کمک کنید و ما از نظرات شما استفاده می کنیم.

اکبری افزود: در حوزه آموزش دانشگاه های علوم پزشکی عملکرد خوبی داشته اند و ما انتظار داریم آنها به دانشگاه های نسل سوم تبدیل شوند .

وی عنوان کرد: یکی از اهداف ما در وزارت بهداشت  این است که دانش آموختگان بتواند کار تیمی را به خوبی انجام دهند و ما باید حضور جدی تر در حیطه پزشکی داشته باشیم .

اکبری ادامه داد: در ۳۰ سال قبل پزشکانی از کشورهای هند و پاکستان در ایران فعالیت می کردند، اما اکنون با ارتقا آموزش پزشکی در این رشته رشد خوبی کرده ایم.

 قائم مقام معاون آموزشی وزارت بهداشت اظهار کرد: باید در چهار سال آینده آموزش ها را اصولی کنیم و رتبه دانشگاه های علوم پزشکی را در دنیا ارتقا بخشیم، جایگاه مراکز آموزشی ما باید در سطح بین المللی ارتقا یابد تا در دنیا دیده شویم.

وی ادامه داد: امیدوارم طی چهار سال آینده دانشگاه های پزشکی به کمک نخبگان بتوانند جایگاه بهتری را در دنیا کسب کنند، ما باید مهارت ها را تقویت کنیم و این مسئله فقط با تلاش معاونت آموزش بهتر نمی شود و دانشجویان زیربنای اصلی در خصوص آموزش مهارت ها  محسوب می شوند .

در المپیاد پزشکی دانشگاه های کوچک خوش درخشیدند

در ادامه یزدانی دبیر علمی نهمین المپیاد علمی پزشکی گفت: در این دوره از المپیاد دانشگاه های کوچک به مقام های خوبی دست پیدا کردند، هدف اصلی المپیادپزشکی کشف استعدادها است.

دبیر علمی المپیاد پزشکی اظهار کرد: ما نیازمند افرادی هستیم تا نظریه پردازی و مدل سازی کننداما ساختار دانشگاهی  ما برای فعالیت های فراحرفه‌ای ساخته نشده است.

وی بیان کرد: این المپیاد از کار خشک و حرفه ای دانشجویان را جدا کرده و بحث سیاستگذاری وارد دانشگاه های ما شده است .

یزدانی افزود: افراد شرکت کننده در المپیاد مسیر علمی خود را تغییر دادند و به تحقیقات خوبی دست یافته اند.

وی عنوان کرد: المپیاد رنگ و بوی آمایشی پیدا کرد و ۲۰۱۰ دانشجو و ۴۴۱ نفر در قالب ۳۰ تیم انتخاب شدند و دانشگاه های کوچکتر در دل دانشگاه های بزرگ جای گرفتند و دانشگاه آزاد نیز در این دوره شرکت داشت.

وی تاکید کرد: پروژه ها از سطح علمی خوبی برخوردار بود و این افتخاری بزرگ برای ما محسوب می شود و قرار است ۳۰ مقاله به طور همزمان منتشر شود .

حل مشکلات طرح تحول سلامت به کمک نخبه های پزشکی

رضا خانی جزنی معاون فرهنگی دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی عصر امروز در مرتسم اختتامیه نهمین المپیاد پزشکی در دانشگاه شهید بهشتی اظهار کرد: بسترهای لازم را استادان فراهم کردند تا این المپیاد برگزار شود و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در میزبانی دوره هشتم و امسال تمام سعی خود را در جهت هرچه بهتر برگزار شدن این المپیاد انجام داده است.

وی بیان کرد: برگزاری المپیاد بستری برای حل مشکلات و شناسایی نخبگان است و این کار سبب شده در مدیریت بهینه بومی ایران از نخبگان استفاده کنیم.

خانی جزنی عنوان کرد:  ۴۳۰ نفر آمار کل شرکت کنندگان است و این المپیاد می تواند برای طرح تحول نظام سلامت مفید باشد و نخبگان با ارائه راهکارهایی این طرح را یاری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۸ ۲۳ شهريور ۱۳۹۶
عالی
آخرین اخبار