رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی؛

تولید سالانه نزدیک به ۳۵هزار تن انگور سیاه در سردشت

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت:سالانه نزدیک ۳۵هزار تن انگور در سردشت تولید می شود.

به گزارش  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از ارومیه؛ اسمعیل کریم‌زاده رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در جشنواره انگور سیاه سردشت  گفت: سردشت بعنوان یکی از شهرهای حاصل خیز استان آذربایجان غربی و کشور با محصول استراتژیک انگور می تواند به یک شهر مناسب در بخش کشاورزی تبدیل شود.

وی افزود: هم‌اکنون سالانه  نزدیک به  ۸۵ هزار تن محصولات کشاورزی در سردشت تولید می شود ضمن اینکه بیش از ۶درصد محصولات کشاورزی کشور در آذربایجان غربی تولید می شود.

وی در ادامه گفت: ارومیه و سردشت بیشترین باغات انگور ارگانیک استان را دارند و سالانه بین ۲۵هزار  تا ۳۵هزار تن انگور در سردشت تولید می شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی جذب سرمایه گذاران در حوزه های صنایع تبدیلی و فرآوری را از مهترین راهکارهای استفاده از ظرفیت این محصول ارگانیک در توسعه اقتصادی سردشت بیان کرد.
وی همچنین توسعه باغات در جنگل ، تقویت تشکل های باغداران ،اعطایی یارانه های صادراتی و توسعه آبیاری های نوین را از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی برای توسعه کشاورزی ور شهرستان مرزی سردشت عنوان کرد

رسول سعیدیان مدیر جهاد کشاورزی سردشت نیز در اين مراسم  با بیان اینکه امسال در پنج هزار هکتار از اراضی سردشت انگور سیاه کشت شده است افزود: بیش از هفت هزار نفر در زمینه باغداری انگور سیاه در سردشت فعال هستند.

وی با بیان اینکه  این جشنواره برای معرفی  شهرستان سردشت  به عنوان قطب تولید انگور دیم و همچنین شناساندن خواص انگور سیاه و مصارف مختلف آن برگزار می‌شود افزو: مطالعات تولید شربت انگور سیاه و مویز در سردشت صورت گرفته ولی برای تولید انبوه آن نیاز به سرمایه‌گذاری است.

سعیدیان معرفی ظرفیتهای سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی سردشت، بازاریابی و شناساندن این نوع از انگور سردشت به عنوان یک محصول ارگانیک را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره‌ی انگور سردشت برشمرد.

انگور "رشه" علاوه بر پوست سیاه دارای گوشت سیاه نیز می‌باشد و این به معنای رنگدانه‌دار بودن این نوع از انگور است.

انگور سیاه حاوی "آنتوسیانین" و "رزرواترول" است که باعث می‌شود این انگور خواص ضدسرطان داشته و عامل کاهش بیماریهای قلبی و عروقی باشد.

انتهای پیام/ح

 

امسال در پنج هزار هکتار از اراضی سردشت انگور سیاه کشت شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.