همایش بزرگداشت استاد حسین پناهی

همایش بزرگداشت هنرمند فقید"حسین پناهی"با عنوان "افلاطون کنار بخاری" در سوق برگزارشد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛  اختتامیه همایش بزرگداشت هنرمند فقید استان حسین پناهی که به نام «افلاطون کنار بخاری» به یکی از آثار پناهی نام گرفته بود با حضور شاعران، هنرمندان، دوستداران هنر و مسئولان برگزاری در جوار آرامگاه مرحوم پناهی در شهر سوق برگزار شد.


رئیس ادراه فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان کهگیلویه گفت: همایش " افلاطون کنار بخاری " به مدت 2 روز در شهرستان کهگیلویه برگزار و در این 2 روز ورک شاپ های(کارگاه آموزشی کوتاه مدت) متعددی در بخش های مختلف در شهر دهدشت اجرا شد.


سید ایرج کاظمی جو به نمایش فیلم " سایه خیال " با بازی حسین پناهی در سینما دهناد اشاره کرد و افزود: مراسم اختتامیه یادمان افلاطون کنار بخاری را به یاد حسین پناهی در کنار مقبره این عزیز به اتفاق همه هنرمندان، هنردوستان و مسئولان برگزار کردیم.


وی عنوان کرد: هدف از برگزاری این یادمان زنده نگه داشتن یاد و خاطره حسین پناهی برای علاقمندان به خصوص نسل جوان بعد از مرحوم پناهی است.


کاظمی جو با بیان اینکه امیدوارم این اتفاق سبب شود کسانی که در زمان حیات حسین پناهی بازی های ایشان را ندیدند اکنون با آن ارتباط برقرار کنند، افزود: هر چند معتقدم که مخاطبان مرحوم پناهی دو دسته اند، اول کسانی که در زمان حیات با نقش های وی ارتباط برقرار کردند و دوم کسانی که با شعرهایش که پر از رمز و راز هستند اکنون ارتباط برقرار می کنند.


وی به اجرای نمایش الکترا به کارگردانی بازیگر مطرح شهرستان اکبر آیین در فرهنگسرای شهید نحوی اشاره کرد و گفت: در این دو روز ورک شاپ های تخصصی برای اصحاب رسانه و مطبوعات برگزار کردیم.


مدیر کل ارشاد استان کهگیلویه وبویراحمد هم با تبریک روز سینما به همه هنرمندان و سیمنا دوستان گفت: به مناسب سالروز درگذشت هنرمند شهیر حسین پناهی و به بهانه روز سینما اینجا جمع شدیم.


رضا دهبانی پور با بیان اینکه هنرمندان یکی از گنجینه هایی هستند که به عنوان مفاخر در یک منطقه از آنها نام برده می شود افزود: تجلیل از هنرمندان در عرصه های مختلف و برگزاری این یادواره ها می تواند هم به معرفی شخصیت این هنرمندان بزرگ منجر شود و هم در معرفی استان ما به کشور و جهان کمک کند.


وی با بیان اینکه ما این برنامه ها را از مدت ها پیش شروع کردیم و هم شخصیت های فرهنگی و هم شخصیت های هنری را به گونه های مختلف در بخش ها معرفی کردیم، گفت: در مناطق برنامه های در همان سطح برگزار و در صورتی که لازم باشد برنامه هایی در سطح استانی و کشوری نیز برگزار می کنیم.


دهبانی پور عنوان کرد: به زودی کنگره بزرگداشت مرحوم آیت الله ملک حسینی که یکی از مشاهیر فرهنگی استان ما هستند در مرکز استان برگزار می کنیم.


حسین پناهی در 6 شهریور 1335 در روستای دژکوه از توابع شهر سوق استان کهگیلویه و بویراحمد متولد شد.


وی در 14 مرداد 1383 در سن 48 سالگی درگذشت و در آرامستان شهر سوق واقع در استان کهگیلویه و بویراحمد به وصیت خودش به خاطر اینکه مادرش در آنجا دفن شده بود به خاک سپرده شد و علت مرگ او به گزارش پزشک قانونی سکته قلبی بوده است.

انتهای پیام/د

یابود زنده یاد حسین پناهی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.