امام جمعه بروجرد:

کشتار مسلمانان میانمار تداوم سناریو اسلام‎ستیزی است

امام جمعه بروجرد گفت: کشتار مسلمانان میانمار گواه تداوم سناریوی اسلام‎ستیزی آمریکا و رژیم صهیونیستی و اعمال فشار بر مسلمانان است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ حجت‎الاسلام حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‎‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار کرد: توطئه کشتار در میانمار نشان‎دهنده سناریو اسلام‎ستیزی و اعمال فشار بر مسلمانان است.

وی با اشاره به سکوت مجامع و سازمان‎‌های بین‎المللی مدعی حقوق بشر در قبال کشتار مسلمانان میانمار عنوان کرد: جنایات ارتش و دولت میانمار در حق مسلمانان این کشور رسوایی مدعیان دفاع از حقوق بشر را برای جهانیان عیان و آشکار کرد.

خطیب جمعه بروجرد تاکید کرد: وقوع جنایاتی که قلب هر انسان را به درد می‎آورد، نشان‎دهنده دوران بربریت و جاهلیت مدرن است.

ترابی با اشاره به سخنان رهبر فرزانه انقلاب در خصوص جنایات میانمار خاطر نشان کرد: جنایات و نسل‎کشی دولت میانمار با چراغ سبز رژیم غاصب صهیونیستی رخ می‎دهد.

وی ادامه داد: متأسفانه نه تنها مجامع بین‎المللی، سازمان ملل و شورای امنیت تاکنون نتوانسته و به عبارت بهتر نخواسته‎اند که از ادامه این جنایات جلوگیری کنند، بلکه کشور‌های اسلامی نیز در قبال این موضوع هیچ اقدام عملی انجام نداده‎اند.

امام جمعه بروجرد با انتقاد از جای خالی اقدام عملی سازمان همکاری اسلامی و دولتمردان و سران کشور‌های مسلمان در قبال کشتار مردم مظلوم در میانمار تصریح کرد: این در حالی است که بخشی از اقتصاد میانمار وابسته به کشور‌های اسلامی است، به طور مثال قطع صادرات به این کشور اقتصاد آن را چالش مواجه می‎کند.

ترابی اظهار کرد: با همه آنچه که گفته شد، دولتمردان کشور‌های اسلامی تنها به محکومیت جنایات رخ داده در میانمار بسنده کرده‎اند که البته این به تنهایی کافی نیست و باید اقدامات عملی در این باره انجام شود.

وی از کشته شدن ۴ هزار نفر مسلمان در جنایات رخ داده در میانمار تاکنون خبر و ادامه داد: همچنین آمار آوارگان مسلمان روهینگیا تا به حال به ۴۰۰ هزار نفر رسیده است که این افراد در شرایط بسیار بدی در نواحی مرزی بنگلادش به سر می‎برند.

خطیب جمعه بروجرد در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار اعضای دوره جدید مجمع تشخیص مصلحت نظام با رهبر فرزانه انقلاب اشاره و عنوان کرد: در این دیدار معظم له در خصوص وظایف سه‎گانه مجمع تشخیص مصلحت نظام یعنی تشخیص مصلحت، مشاوره در تعیین سیاست‎‌های کلی نظام و ارائه راهکار در معضلات کشور تاکید کرده‎اند.

ترابی بیان کرد: تفکر و عمل انقلابی و انقلابی ماندن از توصیه‎‌های رهبر حکیم انقلاب به اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام به شمار می‎روند.

وی تاکید کرد: البته باید به این نکته توجه کرد که توصیه رهبر انقلاب مبنی بر تفکر و عمل انقلابی منافاتی با مصلحت‎سنجی و توجه به مصالح ندارد.

انتهای پیام/م

تداوم سناریو اسلام‎ستیزی و کشتار مسلمانان در میانمار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.