کارشناس مسکن در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت ساماندهی مشاوران املاک/اخذ مالیات بر ارزش افزوده از املاکی‌ها درست نیست

یک کارشناس اقتصاد مسکن گفت: با توجه به اینکه تعداد مشاوران املاک روز به روز در حال افزایش است، باید تدابیری برای جلوگیری از این امر اندیشیده شود.

آقای وزیر املاکی‌ها را ساماندهی کنیدعباس شوکتی یک کارشناس مسکن در گفتگو  خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه در تهران تعداد مشاوران املاک اشباع شده است، گفت: مشاوران املاک باید برای انعقاد قراردادها، تخصص حقوقی داشته باشند و از طرفی باید خودشان را به روز کنند.

وی اظهار کرد: امیدواریم اتحادیه مشاوران املاک با همکاری اتاق اصناف و البته با حمایت وزیر صنعت، معدن و تجارت تا دو سال جواز تاسیس واحد جدید صادر نکند.

شوکتی تاکید کرد: در یکی از خیابان‌های منتهی به بازار تهران پنجاه واحد صنفی مشاور املاک در کنار هم فعالیت می‌کنند و این تناسبی با نیاز بازار ندارد.

 این کارشناس مسکن با انتقاد از مالیات بر ارزش افزوده که از مشاوران املاک اخذ می‌شود، گفت: این مالیات در اثر تولید و تبدیل ایجاد می‌شود، اما زمانی که عمل اجاره یا فروش املاک توسط مشاوران املاک انجام می‌شود، تغییر و ارزش افزوده‌ای ایجاد نشده و طبیعی است که نباید این مالیات از املاکی‌ها گرفته شود؛ بنابراین املاکی‌ها مشمول مالیات ارزش افزوده نیستند بلکه باید مالیات بر درآمد پرداخت کنند.

انتهای پیام/

تعداد مشاوران املاک خط قرمز را رد کرده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار