سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی؛

روزانه بیش از ۴۰ تن بر ساعت از گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه نهم کاسته می‌شود

سید محمد مهدی هاشمی گفت: با نصب و راه‌اندازی کمپرسور روزانه بیش از ۴۰ تن بر ساعت از گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه نهم کاسته می‌شود.

روزانه بیش از ۴۰ تن بر ساعت از گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه نهم کاسته می‌شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، سید محمد مهدی هاشمی سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی صبح امروز در جمع خبرنگاران در عسلویه با تاکید بر کاهش فلرینگ پالایشگاه نهم پارس جنوبی اظهار داشت: برنامه کاهش فلرینگ پالایشگاه نهم تا خاموشی کامل این فلر‌ها دنبال می‌شود که در این راستا تفاهم‌نامه فروش گاز‌های فلر بزرگترین پالایشگاه گاز کشور منعقد شده است.

وی با بیان اینکه بخشی از گاز‌های فلر که سوزانده می‌شود امکان بازگشت به چرخه تولید دارد گفت: نیمی از گاز ارسالی به فلر که امکان بازگشت به چرخه تولید دارد به کارخانه سیمان کنگان فروخته می‌شود.

سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی از ورود نخستین کمپرسور واحد تثبیت میعانات گازی فاز ۱۲ پارس جنوبی به مدار تولید خبرداد و خاطر نشان کرد: با نصب و راه‌اندازی کمپرسور واحد تثبیت میعانات گازی فاز ۱۲ پارس جنوبی روزانه بیش از ۴۰ تن بر ساعت از گاز‌های ارسالی به مشعل پالایشگاه نهم کاسته می‌شود.

هاشمی با بیان اینکه روزانه یک‌هزار تن روزانه از حجم گاز‌های ارسالی به فلر‌های پالایشگاه نهم کاسته می‌شود افزود: این گاز برای پالایش به واحد‌های شیرین سازی پالایشگاه نهم انتقال داده می‌شود.

وی از راه‌اندازی ۲ کمپرسور پروپان در فاز ۱۲ پارس جنوبی خبرداد و گفت: ۲ کمپرسور پروپان در آینده نزدیک در بزرگترین پالایشگاه گازی کشور فاز ۱۲ پارس جنوبی راه‌اندازی می‌شود.

سرپرست مدیریت پالایشگاه نهم مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به کاهش آلاینده‌های زیست محیطی در فاز ۱۲ پارس جنوبی تاکید کرد: با نصب کمپرسور واحد تثبیت میعانات گازی و پروپان علاوه بر میزان کاهش آلاینده‌های زیست محیطی سبب سودآوری و افزایش تولید مستمرگاز می‌شود.

هاشمی با اشاره به عملیات نصب و راه‌اندازی نخستین کمپرسور واحد سوم به دست متخصصان و کارکنان مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: با راه‌اندازی نخستین کمپرسور بیش از ۶ هزار و ۲۶۰ نفر ساعت کار به ثبت رسیده است که این دستاورد عظیم یک رکورد دیگر در مجتمع گاز پارس جنوبی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ز

روزانه  ۴۰ تن بر ساعت از گازهای ارسالی به مشعل پالایشگاه نهم کاسته می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.