ایجاد مرکز تحقیقات داروهای گیاهی در دانشکده علوم پزشکی مراغه

معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه از صدور مجوز ایجاد مرکز تحقیقات فیتو فارماکولوژی (داروهای گیاهی) در این دانشکده خبرداد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛غلامرضا فرید اعلایی معاون آموزشی و پژوهشی دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی مراغه در جمع خبرنگاران گفت: با تلاش ها و پیگیری های انجام شده مجوزهای لازم برای راه اندازی این مرکز تحقیقاتی و پژوهشی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شده و به زودی فعالیت خود را آغاز می کند.

وی ادامه داد: تاسیس مرکز تحقیقات داروهای گیاهی در این دانشکده، گامی مثبت و تاثیر گذار در راستای حرکت به سوی دانشگاه های نسل سوم و خلق سرمایه است.

وی با اشاره به پتانسیل مناسب موجود در منطقه در زمینه وجود گونه های مختلف گیاهان دارویی اضافه کرد: دامنه های سهند یکی از غنی ترین مراتع از لحاظ تنوع و کیفیت گونه های گیاهی در کشور بوده که با دارا بودن بیش از هزار نوع مختلف گیاه دارویی ظرفیت بسیار بالایی برای فرآوری، تولید و حتی صادرات دارد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به منویات رهبری در خصوص عمل به سیاست های اقتصاد مقاومتی گفت: برنامه ریزی جامع و استفاده بهینه از منابع موجود در کشور و تلاش برای حفظ و تحکیم استقلال کشور وظیفه همگانی بوده و باید در این مسیر با تمام توان و انرژی گام برداریم.

اعلایی افزود: هم اکنون نیز رغبت و تمایل مردم به استفاده از داروهای گیاهی روز به روز در حال افزایش بوده و بر این اساس تلاش ما در این مرکز نیز بر این خواهد بود تا با تکیه بر توان علمی متخصصان امر و توسعه زیرساخت های لازم، شرایط را برای فرآوری و عرضه محصولات کاملا علمی و همچنین پرورش افراد متخصص در تولید و فروش این محصولات فراهم کنیم.

هم اکنون حدود 600 دانشجو در 9 رشته کاردانی شامل تکنسین دهان و دندان، هوشبری، بهداشت بهداشت خانواده و مبارزه با بیماری ها پرستاری، اتاق عمل، فوریت های پزشکی، علوم آزمایشگاهی و بهداشت عمومی در دانشکده علوم پزشکی مراغه مشغول تحصیل هستند.

این دانشکده در سال 1393 از دانشگاه علوم پزشکی تبریز منفک شد و هم اکنون به صورت مستقل زیر نظر وزارت بهداشت، درمان آموزش پزشکی اداره می شود.

این دانشکده به عنوان یکی از مراکز مهم آموزشی این شهرستان در زمینی به مساحت 85 هکتار و با زیربنای هشت هزار و 500 متر مربع فعالیت می کند.

 

انتهای پیام/ش

تاسیس مرکز تحقیقات داروهای گیاهی دردانشکده علوم پزشکی مراغه

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.