سروری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

روحانی درباره بدعهدی‌‌های برجامی آمریکا در مجمع عمومی سازمان ملل موضع‌گیری کند

دبیرکل جمعیت رهپویان گفت: روحانی درباره بدعهدی‌های آمریکا در برجام و مسئله میانمار در مجمع عمومی سازمان ملل موضع گیری کند.

پرویز سروری دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه‌ سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مهمترین مسائلی که رئیس‌جمهور باید در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به آن بپردازد، اظهار کرد: سخنرانی رئیس‌جمهور در سازمان ملل فرصت‌ مناسبی است تا وی مسائل و موضوعات مهم منطقه و بین‌المللی را مطرح کند.

وی گفت: امروز تفاهم‌ها و پیمان‌های بین‌المللی کارکرد خود را از داده است و این جامعه جهانی را تهدید می‌کند، مثلا برجام قراردادی بین‌المللی میان ایران و 6 کشور بزرگ دنیا است و  کشورمان همه تعهدهای خود را انجام داده است اما طرف دیگر تقریباً هیچ کدام از تعهداتش را اجرا نکرده است.

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی گفت: رئیس‌جمهور باید به صورت جدی مسئله نقض و بدعهدی برجامی آمریکا را در سازمان ملل مطرح کند چرا که آنان وقیحانه علیه ایران جوسازی و ما را متهم می‌کنند.

سروری با بیان اینکه نقض قراردادها و پیمان‌های بین‌المللی به نوعی نقش سازمان ملل و دیگر دستگاه‌های را مخدوش می‌کند، ادامه داد: مسئله مقابله با تروریسم هم می‌تواند یکی از موضوعات مهمی باشد که روحانی باید در سازمان ملل مطرح کند چرا که نا امنی و کشت و کشتار، ملت‌ها را آزار می‌دهد.

وی اضافه کرد: آمریکا و غربی‌ها تحت عنوان ائتلاف ضد تروریست، بیشترین حمایت‌ها را از تروریست‌ها دارند و اسناد و مدارکی برای اثبات این موضوع وجود دارد. 

دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی افزود: سازمان ملل در برابر تقویت گروه‌های تروریستی از طرف آمریکا، سکوت کرده است و واکنشی نشان نمی‌دهد بنابراین روحانی باید در سخنرانی‌اش به این موارد هم بپردازد.

سروری با اشاره  به نسل کشی مسلمانان در میانمار، گفت: متاسفانه حوادث فجیع و دردناک میانمار در حال گسترش بوده و سازمان‌ ملل به شدت در این مورد کوتاهی و نقش خود را  فراموش کرده است.

وی خاطر نشان کرد: سازمان ملل به ابزاری در دست قدرت‌های ظالم تبدیل شده است و جایگاه  خود را برای ایجاد صلح و ثبات در دنیا از دست داده است به نظرم رئیس‌جمهور در سازمان ملل می‌تواند در مورد نقش اصلی این سازمان و رفتارهای دو گانه آن در مورد مسائل جهانی موضع‌گیری کند.

انتهای پیام/

 

موضوعات سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار