بهره برداری از ۲۴ واحد اموزشی ابتدای سال تحصیلی جدید در لرستان

مدیرکل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس لرستان گفت: ۲۴ واحد اموزشی ابتدای سال تحصیلی جدید در لرستان به بهره بر داری می‌رسد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛محمد چگنی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه استان لرستان افزود : ابتدای مهر ۲۴ پروژه در قالب ۱۴۶ کلاس درس با اعتبار ۱۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تحویل آموزش و پرورش خواهیم داد.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت:۴۳ مدرسه خشتی، گلی و سنگی با ۷۱۷ دانش آموز در لرستان وجود دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته، بنیاد علوی پذیرفته است که ۳۲ مدرسه را بازسازی کند

،محمد چگنی بیان کرد:در استان لرستان ۵ هزار و ۸۰۹ آموزشگاه فعال وجود دارد که از این تعداد یک هزار و ۵۰ مدرسه تخریبی بوده و ۴ هزار و ۵۰۰ کلاس درس نیازمند تخریب و بازسازی هستند.

وی افزود: امسال۹۵ پروژه آموزشی در قالب ۴۹۴ کلاس درس با اعتبار برآوردی ۷۷ میلیارد تومان در لرستان داشته‌ایم که از این تعداد ۶۴ پروژه مشارکتی و خیری بوده و ۱۳ پروژه ملی و ۱۸ پروژه نیز استانی هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان گفت: از مجموع پروژه های در دست اجرای امسال ۷۱ پروژه فعال و ۲۴ پروژه نیمه فعال و راکد هستند.

چگنی افزود :در قالب پروژه‌های اقتصاد مقاومتی،۵۸ پروژه در قالب ۲۹۳ کلاس درس با اعتبار ۲۹ میلیارد و ۷۷۹ میلیارد تومان برای این اداره کل تعریف شده که تاکنون ۴۳ پروژه تکمیل شده‌اند.

چگنی در ادامه با اشاره به وضعیت مدارس خشتی، گلی و سنگی استان لرستان عنوان کرد: ۴۳ مدرسه خشتی، گلی و سنگی با ۷۱۷ دانش آموز در لرستان وجود دارد که با رایزنی‌های صورت گرفته بنیاد علوی پذیرفته است که ۳۲ مدرسه را بازسازی کند.

مدیرکل نوسازی مدارس لرستان بیان کرد: از سوی دیگر ۳۰ مدرسه با ۱۷۶ دانش آموز در دو منطقه بخش پاپی و پلدختر وجود داشته که به دنبال بازسازی و اصلاح آنها با همکاری بنیاد برکت هستیم.

چگنی گفت: ۲ هزار و ۲۳۹ مدرسه لرستان فاقد سیستم گرمایشی بوده که تاکنون ۴۹۵ مدرسه استاندارد سازی شده و برای تکمیل مابقی آنها به اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان نیازمند هستیم.

انتهای پیام/پ

تجهیز مدارس فاقد سیستم گرمایشی در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.