در5 ماهه سالجاری؛

ارائه بیش از 136 هزار نفرساعت آموزش های مهارتی به زندانیان سیستان و بلوچستان

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان از ارائه یک صدو 36هزار و 133نفرساعت آموزشهای مهارتی به زندانیان استان در 5ماهه سالجاری خبر داد .

 ارائه بیش از 136 هزار نفرساعت آموزش های مهارتی به زندانیان سیستان و بلوچستانبه گزارش گروه استان های  باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان  ،و به نقل از  روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان سیستان و بلوچستان ؛ محمد جهانتیغی مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای استان  گفت : در راستای مهارت آموزی، ارتقاء فرهنگ کار ، توسعه مشاغل پایدار و حفظ کرامت و منزلت اجتماعی زندانیان و خانواده های آنان 136هزار و 133نفر –ساعت آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای معادل726نفردوره مهارتی به زندانیان در سراسر استان ارائه شده است که از این تعداد 77 تن از آنها زن و 649تن مرد بوده اند .

وی تصریح کرد :رشته های آموزش داده شده در زندان در راستای مهارت افزایی و ایجاد کسب و کاربوده و شامل قالیباف تابلویی ، کشت گلخانه های خاکی، کاربر رایانه ، خیاط لباسهای بلوچی ، تعمیرکار کولر های خانگی ، انجام سرویس و نگهداری خودرو و تعمیرکار آبگرمکن های دیواری است.

جهانتیغی با اشاره به ریشه های آسیب های اجتماعی مهمترین دلایل آن را بیکاری عنوان کرد و گفت : نقش آموزش های فنی و حرفه ای در ایجاد اشتغال و کاهش آسیب های اجتماعی و آثار مثبت ارتقای مهارت و تأثیر این آموزش ها بر کیفیت زندگی و اشتغال آنان پس از طی دوران محکومیت و بازگشت به جامعه اجتناب ناپذیر است .

وی اذعان داشت : از جمله مولفه‌های بسیار مهمی که در ایجاد بستر تغییر نگرش زندانیان نسبت به زندگی موثر است توان افزایی و مهارت آموزی مددجویان و ایجاد زمینه شکوفایی و بازگشت آبرومندانه آنها به جامعه است از این رو ارائه این آموزش ها باعث آماده شدن زندانیان برای ورود به بازار کار و کاهش معضلات اجتماعی خواهد شد .

 انتهای پیام/ع

136 هزار نفرساعت آموزش مهارتی  به زندانیان  استان

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار