شهریاری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ضرورت تسریع در بسته شدن پرونده مسکن مهر/ ایران باید سهم خود در حمل و نقل هوایی را به دست آورد

عضو کمیسیون عمران به بیان اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم پرداخت.

ایران باید سهم خود در حمل و نقل هوایی را به دست آوردکمال‌الدین شهریاری عضو کمیسیون عمران در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اولویت‌های وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم اظهار کرد: در وهله اول وزارت راه و شهرسازی باید به وضعیت نامطلوب مسکن رسیدگی کند که طولانی‌ترین دوران رکودش را طی می‌کند.

وی با بیان اینکه پرونده مسکن مهر هم امسال باید بسته شود، تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی باید توجه ویژه‌ای به مسکن اقشار کم درآمد و آسیب‌پذیر داشته باشد و بعد از اتمام مسکن مهر باید طرح جامعی برای تأمین مسکن این افراد داشته باشد.

عضو کمیسیون عمران با اشاره به اینکه وزارت راه و شهرسازی باید به دنبال احیای بافت‌های فرسوده باشد، متذکر شد: اغلب شهر‌های ما با معضل ناکارآمدی و فرسودگی مواجه شده‌اند و باید این بافت‌ها احیا و بهسازی شوند.

وی با تأکید بر توجه این وزارتخانه به حل مشکل حاشیه‌نشینی تصریح کرد: متأسفانه قریب به ۱۱ میلیون نفر در اطراف کلان شهر‌ها حاشیه‌نشین هستند که باعث خالی شدن روستا‌ها و شهر‌های کوچک از سکنه و رواج سکونتگاه‌های غیررسمی و آلونک‍‌نشینی شده است.

عضو کمیسیون عمران تأکید کرد: وزارت راه و شهرسازی باید با توجه به روستا‌ها و شهر‌های کوچک از مهاجرت مردم به شهر‌ها و کلان‌شهر‌ها جلوگیری و از سوی دیگر با ساماندهی حاشیه‌نشین‌ها این معضل را هر چه سریع‌تر رفع کند.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید توجه ویژه‌ای به حمل و نقل ریلی داشته باشد، گفت: متأسفانه در دهه‌های گذشته توجه به این امر مغفول مانده است در حالی که حمل و نقل ریلی، ایمن‌ترین و ارزان‌ترین نوع حمل و نقل زمینی است.

شهریاری با اشاره به این که متأسفانه سهم جابجایی کالا و مسافر با ریل در کشور ما نسبت به کشور‌های توسعه یافته بسیار پایین است، افزود: پرداختن به حمل و نقل ریلی و ایجاد زیرساخت‌های لازم برای آن باید یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی باشد که مستلزم توسعه ریل و تهیه لوکوموتیو و واگن است.

عضو کمیسیون عمران با تأکید بر ضرورت توجه وزارت راه و شهرسازی به بنادر کوچک اظهار کرد: از آنجایی که بنادر کوچک زیستگاه‌های مردم و منبعی برای اشتغال آنان به صیادی و مبادلات مرزی است، باید به بنادر کوچک هم در کنار بنادر بزرگ توجه شود.

وی با بیان اینکه وزارت راه و شهرسازی باید به نوسازی ناوگان هوایی ادامه دهد، گفت: نوسازی ناوگان هوایی اقدام ارزنده‌ای بود که در دولت یازدهم اتفاق افتاد و باید این رویه ادامه پیدا کند.

شهریاری خاطر نشان کرد: ایران باید در حمل و نقل هوایی مسافر چه به صورت ترانزیت و چه غیرترانزیت جایگاه خود در منطقه را پیدا کند چرا که متأسفانه در حال حاضر کشور‌های همسایه سهم ایران را از این بابت گرفته‌اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار