ولایتی در پاسخ به باشگاه خبرنگاران جوان:

جلسه هیئت نظارت بر برجام پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک تشکیل می‌شود/ احتمال دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا وجود ندارد

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک جلسه هیئت نظارت بر برجام تشکیل و پاسخ مناسبی به بدعهدی‌های آمریکا داده خواهد شد.

جلسه هیئت نظارت بر برجام پس از سفر رویس جمهور به نیویورک انجام می‌شود/ احتمال دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا وجود نداردبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ علی اکبر ولایتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام پس از دیدار با نیوژین چون رئیس مرکز مطالعات خاورمیانه چین در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره احتمال دیدار دوجانبه وزرای خارجه ایران و آمریکا در نیویورک، اظهار کرد: احتمال چنین موضوعی نیست و تا آنجایی که ما اطلاع داریم وزارت خارجه چنین موضوعی را انعکاس نداده است.

ولایتی افزود: اگر گفتگویی هم بین نمایندگان کشور‌های 1+5 صورت گیرد درباره مسائل هسته‌ای است ولی به هیچ وجه روابط دو جانبه مورد گفتگو قرار نخواهد گرفت و دیداری در این باره انجام نمی‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر برنامه هیئت نظارت بر برجام درباره بدعهدی‌های آمریکا، گفت: پس از بازگشت رئیس جمهور از نیویورک جلسه هیئت نظارت بر برجام تشکیل خواهد شد و پاسخ مناسبی به بدعهدی‌های آمریکا داده خواهد شد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران همواره پاسخ مناسبی به بدعهدی های آمریکا داده است. اگر آمریکا بخواهد در برجام خلف وعده کند، ایران هم اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

ولایتی در پاسخ به سوالی در خصوص سیاست ایران در قبال برگزاری همه پرسی در کردستان عراق، گفت: سیاست ایران در مورد تمامیت ارضی کشور‌های منطقه سیاست روشن و ثابتی است و از تمامیت ارضی همه کشور‌های منطقه حمایت می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولت عراق با همه پرسی در اقلیم کردستان مخالف است و جمهوری اسلامی بر اساس روابط راهبردی خود با دولت عراق و سیاست‌های منطقه‌ای خود با این همه پرسی مخالف است.

وی افزود: این همه پرسی مقدمه‌ای برای تجزیه عراق خواهد بود که این امر حتی به نفع کرد‌ها نیز نخواهد بود، تصمیمی است که به صورت یکجانبه از سوی یکی از مسئولان کردستان عراق گرفته شده است و بسیاری از مسئولان دیگر با آن مخالفند.

ولایتی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران با صراحت مخالفت خود را اعلام کرده است، گفت: این حرکت در جهت تضعیف کشور‌های منطقه و زمینه‌ای برای نفوذ بیگانگان به خصوص رژیم صهیونیستی خواهد بود. ما اطمینان داریم که پشت این امر رژیم صهیونیستی قرار دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان درباره محور‌های مذاکرات با طرف چینی، خاطر نشان کرد: در مورد توسعه روابط ایران و چین تبادل نظر شد و مسئله جاده ابریشم و اقدامات اخیر طرفین را بررسی کردیم که مبلغی حدود ١٠ میلیارد دلار اعتبار در اختیار ایران قرار گرفته که در آینده ١٥ میلیارد دلار به آن افزوده خواهد شد.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۷:۴۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
احسنت بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۰ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
احسنت بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
همیشه گفته میشه پاسخ مناسب میدیم! اما این پاسخ از چه نوعی است
آیا غنی سازی رو افزایش میدیم
آیا مث کره شمالی موشک هوا میکنیم
اونها همینو میخان که تخطی از طرف ما باشه و تبلیغات جهانی هم دست خود آنهاست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
چکارمیتونید بکنید .. واقعا اشتباه شده یا عمد بوده ...خدا نیاره که با این همه نقض برجام هیچ راهی برای شکایت ندارید..... از اول شروع کنید .. یا مردم دست به دعا بردارند که این ترامپه نقض کنه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۴ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
بسیار عالی
Iran (Islamic Republic of)
آیلین
۱۶:۱۳ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
احسنت احسنت احسنت
آخرین اخبار