در گفتگوی 18:30 مطرح شد؛

جلوگیری از صدور بیمه نامه های جعلی با فعالیت سامانه یکتا

مدیر کل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی با بیان اینکه از ابتدای مهر ماه برای بيمه نامه های شخص ثالث كد يكتا صادر شود گفت: با آنلاين شدن اطلاعات از صدور بیمه نامه های جعلی جلوگیری می شود .

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان ،عباسیان مدیر کل برنامه ریزی و توسعه بیمه مرکزی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر اظهار داشت:در نشست مديران ارشد صنعت بيمه كشور مقرر شد كه از ابتدای مهر ماه سال جاری برای بيمه نامه های شخص ثالث كد يكتا صادر شود.

وی در خصوص مزایای کد یکتای بیمه نامه شخص ثالت گفت: با آنلاين شدن اطلاعات و صدور كد يكتا برای بيمه نامه ها تخلفات و تقلبات احتمالی کنترل می شود .

عباسیان تصریح کرد:تا کنون سیستم استعلام اصالت بیمه نامه فعال بوده اما شناسایی تخلفات با این سیستم زمان بر است و با صدور کد یکتا به صورت آنلاین از صدور بیمه تقلبی جلوگیری می شود.

عباسیان در خصوص قانون جدید بیمه نامه شخص ثالث اظهار داشت: برای این قانون 16 آیین نامه اجرایی تهیه شده که 3 مورد آن تا کنون اجرایی شده است.

وی ادامه داد:یک آیین نامه اجرایی شده مربوط به تعرفه حق بیمه و  تخفیف های بیمه ای است .

این مقام مسئول تصریح کرد: بحث امکان حفظ تخفیف های بیمه یک خودرو برای صاحب آن و همچنین انتقال آن به خودروی آشنایان درجه یک افراد نیز در این آیین نامه ها مطرح شده است.

وی افزود:در پیش نویس یکی از این آیین نامه ها  مطرح شده که هنگام تصادف ، تمامی تخفیفات بیمه افراد از بین نرود بلکه به تناسب میزان خسارت جانی و مالی از تخفیفات بیمه ای کسر شود که این امر به نفع مصرف کننده است و تا چند ماه آینده نهایی و اجرا خواهد شد.

بر اساس این گزارش مصدق معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی در گفتگوی تلفنی گفت: سامانه یکتا با هدف ثبت صحیح سوابق بیمه ای رانندگان طراحی شده است و هر شرکتی علاوه بر کد بیمه ای خود موظف است کد یکتا را هم روی بیمه نامه ها درج کند.

وی با بیان اینکه در این رویکرد جدید همه بیمه نامه ها صاحب کد واحدی می شوند افزود: کد یکتا هیچ مشکلی برای بیمه شوندگان ایجاد نمی کند و  تنها رابطه ای بین بیمه مرکزی با شرکتهای بیمه گذار است.

این مقام مسئول گفت: ما در حال حاضر با شبکه گسترده ای از کارگزاران بیمه روبرو هستیم و  با اجرای این طرح بیمه شوندگان می تواند برای مشخص شدن اصالت بیمه خود با استعلام در سامانه یکتا از صحت بیمه نامه خود مطمئن شوند.

وی تاکید کرد: بحث صدور کد یکتا برای بیمه نامه های باربری و سایر امور نیز مطرح است که به تدریج اجرایی خواهد شد.

انتهای پیام/

صدور کد یکتا برای بیمه نامه شخص ثالث

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار