فرمانده نیروهای ناتو در اروپا گفت: تصمیم دقیق کشورهای عضو درباره اعزام نیرو به افغانستان در جلسه ماه اکتبر کمیته نظامی ناتو اعلام خواهد شد.

تصمیم نهایی ناتو درباره اعزام نیرو به افغانستان در ماه «اکتبر» اعلام می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، کشورهای عضو ناتو اعلام کردند که تا یک ماه دیگر تصمیم خود در مورد درخواست اعزام نیروهای جدید به افغانستان را اعلام خواهند کرد.

جنرال پیتر پاول، رییس کمیته نظامی ناتو، بعد از جلسه کشورهای عضو در تیرانا، پایتخت آلبانی گفته آنان پذیرفته‌اند که باید به نیاز نیروهای بیشتر در افغانستان پاسخ گفت. 

با این حال نماینده‌گان ۲۹ کشور عضو گفته‌اند که قبل از هرگونه تصمیمی، باید دولت‌های شان را از نیازهای مطرح‌شده از سوی فرماندهی ائتلاف بین المللی در افغانستان مطلع کنند.

جنرال کورتیس سکاپاروتی، فرمانده نیروهای ناتو در اروپا هم به خبرنگاران گفته که تصمیم دقیق کشورهای عضو درباره اعزام نیرو به افغانستان در جلسه ماه اکتبر کمیته نظامی ناتو اعلام خواهد شد.

درخواست اعزام نیروهای بیشتر به افغانستان توسط ناتو، از سوی دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا مطرح شده است.

8 صبح نوشت: دونالد ترامپ در مورد استراتیژی خود درباره افغانستان به صراحت اظهار نظر نکرده اما گفته است که نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام خواهد کرد. منابع مختلف شمار این نیروها را حدود چهار هزار نفر تخمین می‌زنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.