مدیر مؤسسه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان خبر داد:

اجرای حدود 50 طرح از سوی مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س)

مدیر مؤسسه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان گفت:در حال حاضر حدود 50 طرح ازسوی مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در حال اجراست.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن داوری  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هدف اصلی از تأسیس مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان، ایجاد و آماده‌سازی پایگاه‌های معنوی در راستای ظهور و حکومت جهانی حضرت ولی عصر(عج)، ترویج فرهنگ و معارف اسلام ناب محمدی(ص) در مناطق و روستاهای محروم کشور است.

وی افزود: بررسی، شناسایی و تهیه آمار جامع از تمامی روستاهای محروم و دوردست فاقد مسجد کشور و برنامه‌ریزی میان‌مدت و درازمدت به منظور احداث مسجد، حوزه علمیه و خانه عالم در روستا از جمله اهداف این مؤسسه است.

مدیر عامل مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان گفت: ارتباط پیوسته معنوی، فرهنگی و اجرایی با روحانیون و مسؤولان ادارات و سازمان‌های مناطق و شوراهای اسلامی روستا، معتمدین و امنای محلی و همچنین مراجعه حضوری به روستاهای دوردست محروم فاقد مسجد کشور به منظور شناسایی، تحقیق و بررسی کمبودهای فرهنگی، دینی و اجتماعی محل از نزدیک و چاره‌اندیشی و تلاش برای رفع مشکلات و بهبود وضعیت موجود از دیگر اقدامات مؤسسه مسجدسازان الزهرا(س) است.

وی خاطرنشان کرد: جذب مشارکت و کمک‌های نقدی، غیر نقدی، فکری و همیاری خیرین به منظور احداث، تکمیل و تعمیر مسجد و ساخت حوزه علمیه و خانه عالم و همچنین ترویج و نشر معارف دینی، فرهنگی و اجتماعی بر مبنای قرآن و عترت در مناطق و روستاهای محروم کشور نیز از دیگر اهداف ماست؛ همچنین طرح، اجرا، تکمیل و تعمیر مساجد، حوزه علمیه و خانه عالم در شأن و منزلت ساکنان مناطق و روستاها و تجهیز مساجد از نظر ملزومات فرهنگی و تبلیغاتی و همچنین تداوم فعالیت‌های فرهنگی، دینی و اجتماعی نیز از جمله اقدامات این مؤسسه است.

داوری عنوان داشت: از سال 1386 تاکنون 130 پروژه در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، جنوب کرمان و بخشی هم در هرمزگان به بهره‌برداری رسیده است؛ امسال در ماه مبارک رمضان یکی از خیران مسجدساز برای ساخت 14 مسجد در استان سیستان و بلوچستان اعلام آمادگی کرد و در استان ایلام نیز پروژه‌هایی کلید خورده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر حدود 50 پروژه توسط مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در حال اجراست؛ مساجد و خانه‌های عالم به صورت کاملاً ساده و بدون هیچ‌گونه تشریفاتی با قیمتی محدود احداث می‌شوند و مبلغان نیز به مساجد ساخته‌شده اعزام می‌شوند.

مدیر عامل مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان اذعان داشت: در استان‌های اصفهان، چهارمحال بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، کرمان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و ایلام 570 روستای فاقد مسجد اولویت‌دار وجود دارد و این آمار در کل کشور به 10 هزار روستای فاقد مسجد می‌رسد.

وی یادآور شد: در 80 نقطه از شهر اصفهان ضرورت احداث مسجد وجود دارد اما در برخی از مناطق مثل منطقه 3 شهر اصفهان مساجد زیادی وجود دارد به طوری که در یک خیابان 3 مسجد احداث شده است؛ شهرک شهید کشوری اصفهان تنها یک مسجد دارد که آن هم قبلاً محل استراحت کارگران بوده و این در حالی است که این شهرک دارای 5 محفل بهایی فعال است.

داوری تأکید کرد: کاربرد مساجد فقط برای اقامه نماز جماعت و قرائت ادعیه نیست بلکه بسیاری از مشکلات اجتماعی مردم نیز در مساجد برطرف می‌شود و مکانی برای آموزش‌های متنوع فرهنگی است.

وی ادامه داد: بر اساس آمار سال 1394، در استان اصفهان 110 روستای فاقد مسجد وجود دارد و آمار جالب‌تر آن‌که شهر تهران فقیرترین شهر کشور از لحاظ مسجد است و این شهر نیازمند 900 مسجد است؛ در سال گذشته 43 پروژه و در سال جاری 70 پروژه ساخت مسجد در 7 استان ذکر شده توسط خیریه مسجدسازان الزهرا(س) در دست اجراست.

مدیر عامل مؤسسه خیریه مسجدسازان الزهرا(س) اصفهان متذکر شد: عمده جذب مشارکت خیران این مؤسسه در ماه مبارک رمضان و ماه محرم صورت می‌گیرد که میانگین هزینه هر مسجد و خانه عالم در کنار یکدیگر با مساحت 220 متر مربع و بالغ بر 150 میلیون تومان برآورد شده است.

 

انتهای پیام/م

 

وجود 110 روستای فاقد مسجد در استان اصفهان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.