حبیبی:

برنامه 5 ساله، ملاک عمل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است / لزوم جذب 2 میلیون جوان در هلال احمر

رئیس سازمان جوانان هلال احمر گفت:مداخله گری جوانان هلال احمر از مهم ترین ویژگی های برنامه 5 ساله سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است.

برنامه 5 ساله، ملاک عمل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر است / لزوم جذب 2 میلیون جوان در هلال احمربه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مسعود حبیبی رئیس سازمان جوانان هلال احمردر افتتاحیه دومین نشست مجمع عمومی کانون های دانشجویی و جوانان سازمان جوانان هلال احمر، با بیان اینکه برنامه من از ابتدای ورود به سازمان جوانان، تشکیل شورای نمایندگان و مجامع دانشجویی و جوانان عضو هلال احمر بوده، تاکید کرد: در حال حاضر تشکیل این مجمع در تصمیم سازی ها و برنامه ریزی های مرتبط با سازمان جوانان دخیل است.

وی با تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر یک مجموعه کاملا مردمی است و ساختار تشکیلات آن به شکلی است که داوطلبان و اعضای جمعیت، شورای عالی را به عنوان بالاترین رکن جمعیت، انتخاب می کنند، خاطرنشان کرد: حضور اعضای جوان در فعالیت های آتی جمعیت بسیار اثرگذار است و در واقع سازمان جوانان، دریچه ورود اعضا به جمعیت هلال احمر است.

نقش متمایز و ویژه جوانان در برنامه 10 ساله جمعیت

رئیس سازمان جوانان با اشاره به تاکید رئیس جمعیت هلال احمر مبنی بر اهمیت نقش جوانان در هلال احمر و در تدوین برنامه راهبردی جمعیت، اظهار کرد: سیاست جمعیت هلال احمر در تدوین برنامه راهبرد 10 ساله، تاکید بر نقش تاثیرگذار جوانان بوده است و امروز، در برنامه 10 ساله و 5 ساله جمعیت، نقش بسیار ویژه و متمایزی برای جوانان، مشارکت آنها و بسترسازی برای این مشارکت دیده شده است.

 حبیبی در ادامه با اشاره به ارزش هایی که در برنامه 5 ساله جمعیت برای فعالیت های جوانان در نظر گرفته شده، گفت: این ارزش ها شامل اخلاق محوری، مشارکت و کار تیمی، پژوهش محوری و کار کیفی، معیارگذاری و تعیین شاخص برای فعالیت ها، توانمندی، خلاقیت، فرآیندمحوری و مسئولیت پذیری و پاسخگویی است.

وی با اشاره به اینکه برنامه 5 ساله، ملاک عمل سازمان جوانان جمعیت هلال احمر خواهد بود، افزود: در این برنامه به استراتژی YES که می خواهد جوانان در جمعیت هلال احمر مداخله گر باشند، نیز اشاره شده است.

لزوم جذب 2 میلیون جوان در هلال احمر

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر با تاکید بر توجه به تقویت نقش جوانان در برنامه راهبردی جمعیت، خاطرنشان کرد: این برنامه، سازمان جوانان را موظف به اقدام برای جذب 2 میلیون جوان کرده است، همچنین سازمان جوانان موظف شده برای نقش آفرینی جوانان در امور بشردوستانه و مشارکت آنها، برنامه اجرایی تدوین کند که این برنامه اجرایی با حضور، مشارکت و اظهار نظر کارشناسی جوانان عضو جمعیت تدوین و بازتعریف شده است و پس از تایید رئیس جمعیت هلال احمر و تصویب شورای عالی جمعیت، برای هیئت دولت ارسال خواهد شد.

ثبت اطلاعات 328 هزار جوان در سامانه جامع عضویت سازمان جوانان تا امروز

 حبیبی در ادامه با بیان اینکه تا امروز، اطلاعات 328 هزار جوان در سامانه جامع عضویت سازمان ثبت شده، ابراز امیدواری کرد که تمام یک میلیون عضو جمعیت در سامانه ثبت شوند.

وی به آموزش 400 هزار دانش آموز در طرح ملی دادرس در سال گذشته اشاره کرد و افزود: در این طرح 8 مهارت کمک های اولیه در اختیار نوجوانان قرار می گیرد و دانش آموزان، کار گروهی و تیمی را فرا می گیرند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح دادرس حاصل همکاری مشترک میان جمعیت هلال احمر و آموزش و پرورش است، تاکید کرد: با اجرای طرح دادرس می توان مفاهیم بلند بشردوستانه را به جوانان منتقل کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار