دبیر ستاد هفته دفاع مقدس تشریح کرد؛

اجرای بیش از ۱۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توسط ۱۵ کمیته ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس ، بیش از ۱۵۰۰ برنامه در استان اجرا می‌شود.

برنامه‌ریزی اجرای بیش از ۱۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان  به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، سردار غلام‌نبی کوهکن پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سیستان و بلوچستان در تشریح برنامه‌های هفته دفاع مقدس استان اظهار داشت: امسال هفته دفاع مقدس با ماه محرم و هفته امر به معروف و نهی از منکر مقارن شده و امیدواریم بتوانیم با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده از تقارن این 3 موضوع مهم حداکثر استفاده را داشته باشیم.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس سیستان و بلوچستان افزود: دفاع مقدس ما تجلی عاشورا و تاسوعاست و با توجه به این امر امسال ما تمام توان خود را به کار گرفته‌ایم تا بتوانیم از ظرفیت محرم استفاده کنیم و به بهترین نحو به تبیین گنج عظیم و تمام نشدنی دفاع مقدس بپردازیم.

وی  افزود : رئیس جمهور تاکید کرده امسال همه نهادها و ادارات دولتی باید حضور گسترده‌ای در برنامه‌های هفته دفاع مقدس داشته باشند بنابراین شخص استاندار سیستان و بلوچستان به عنوان رئیس ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در استان بر اجرای برنامه‌ها نظارت دارد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه شعار هفته دفاع مقدس امسال "من انقلابی‌ام" تعیین شده، گفت: دفاع مقدس موضوع بزرگی است که به همین دلیل اقدامات گسترده‌ای شامل اجرای بیش از 1500 برنامه برای بزرگداشت هفته آن در 15 کمیته در استان برنامه‌ریزی شده است.

کوهکن ادامه داد: این کمیته‌ها شامل کمیته نیروهای مسلح به مسئولیت سپاه، کمیته ایثارگران به مسئولیت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، کمیته فرهنگی به مسئولیت اداره‌کل ارشاد، کمیته تبلیغات به مسئولیت سازمان تبلیغات، کمیته بانوان به مسئولیت مدیرکل دفتر امور بانوان استانداری، کمیته تربیت بدنی به مسئولیت اداره‌کل ورزش و جوانان، کمیته شهرستان‌ها به مسئولیت مدیرکل اجتماعی استانداری، کمیته اطلاع‌رسانی به مسئولیت صدا و سیما، کمیته دانشجویی به مسئولیت دانشگاه سیستان و بلوچستان، کمیته جوانان به مسئولیت رئیس گروه مشاورین جوان استانداری، کمیته اصناف به مسئولیت اداره‌کل صنعت و معدن، کمیته دانش‌آموزی به مسئولیت آموزش و پرورش، کمیته کارگری به مسئولیت اداره‌کل تعاون، کمیته امنیتی به مسئولیت مدیرکل امنیتی استانداری و کمیته ارزشیابیبه مسئولیت مشاور امور ایثاران استاندار است.

وی با اشاره به اینکه هر یک از این کمیته‌ها با برگزاری جلسات متعدد برنامه‌های متنوعی را برای بزرگداشت هفته دفاع مقدس در نظر گرفته‌اند، گفت: برنامه‌های این هفته از روز جمعه آغاز می‌شود و برگزاری رژه نیروهای مسلح در 5 شهرستان استان و همچنین شرکت در نماز جمعه مهمترین برنامه‌های این روز محسوب می‌شود.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس سیستان و بلوچستان افزود: برنامه محوری روز شنبه به عنوان دومین روز از هفته دفاع مقدس نواخته شدن زنگ دفاع مقدس در همه مدارس سطح استان است. اجرای برنامه‌هایی در راستای تبیین نقش ولایت در دوران دفاع مقدس و تشریح اقدامات پدافند غیرعامل مهمترین برنامه‌های دومین روز است.

کوهکن خاطرنشان کرد: برای روز دوشنبه توجه به نقش اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی و انقلابی در دوران دفاع مقدس و تبیین ابعاد آن مورد تاکید قرار گرفته است. اقتصاد مقاومتی در دوران دفاع مقدس بسیار خودنمایی کرد چرا که پشتیبانی مردمی موجب شد با وجود همه تحریم‌ها در آن دوران ما احساس کمبود نکنیم و این امر باید برای مردم بیشتر تبیین شود.

وی بیان کرد: تبیین جایگاه دفاع مقدس در انقلاب اسلامی و همچنین ضرورت بصیرت، دشمن‌شناسی و استکبارستیزی اقوام و مذاهب مختلف محور اصلی برنامه‌های روز سه‌شنبه را تشکیل می‌دهد. در دوران دفاع مقدس روحانیون شیعه از شمال استان و همچنین مولوی‌های اهل سنت از جنوب استان در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند که در این روز تلاش داریم تا بخشی از رشادت‌های آنان بازگو شود.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس سیستان و بلوچستان گفت: چهارشنبه روز گرامیداشت شکست حصر آبادان است که در این روز برنامه زنده بازسازی این حماسه بزرگ توسط سپاه پاسداران در شهرستان ایرانشهر برگزار می‌شود. شکست حصر آبادان 3 ویژگی مهم داشت؛ اول فرمان مهم امام برای شکست حصر بود؛ دوم اینکه این عملیات نخستین عملیات نیروهای مسلح بعد از برکناری بنی صدر بود و سوم اینکه رزمندگان کشور اسلامی برای نخستین بار برنامه‌ریزی کردند از حالت پدافند خارج شده و حالت آفندی داشته باشند.

کوهکن اظهار داشت: برای روز پنجشنبه تجدید عهد با رزمندگان و شهدا از طریق حضور در مزار شهدا و عطرافشانی آنها، تجلیل از آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس و مدافعان حرم استان برنامه‌ریزی شده است. جمعه روز گرامیداشت فرماندهان دوران دفاع مقدس است که برای این روز اجرای برنامه‌هایی با محوریت گرامیداشت یاد و خاطره فرماندهان شهید استان در دستور کار است.

وی گفت: آموزش و پرورش استان در دوران دفاع مقدس نقش برجسته‌ای داشت و بسیاری از معلمان ما در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل حضور داشتند که در این زمینه برگزاری برنامه ویژه‌ای در هفته دفاع مقدس در دستور کار اداره‌کل آموزش و پرورش استان قرار گرفته است.

دبیر ستاد هفته دفاع مقدس سیستان و بلوچستان افزود: برگزاری صبحگاه مشترک نیروهای مسلح در همه شهرستان‌های سطح استان، بازسازی عملیات ثامن الائمه(ع)، برپایی کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها با موضوع دفاع مقدس، برگزاری برنامه‌های ورزشی، افتتاح نمایشگاه عکس و پوستر و افتتاح پروژه‌های اقتصاد مقاومتی توسط سپاه و قرارگاه قدس دیگر برنامه‌های مهم هفته دفاع مقدس در استان است.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سیستان و بلوچستان با اشاره به پیگیری جدی این نهاد برای اتمام پروژه احداث باغ موزه دفاع مقدس استان،‌ اظهار داشت: موزه دفاع مقدس استان تا پایان سال افتتاح می‌شود و در حال حاضر در حال جمع‌آوری آثار شهدا و ایثارگران استان هستیم.

کوهکن ادامه داد: ماموریت ما جمع‌آوری آثار ارزشی دفاع مقدس است که بخشی از آن خاطرات رزمندگان است و در این راستا ما از همه رزمندگان استان جهت بیان خاطرات دوران دفاع مقدس خود دعوت به عمل می‌آوریم تا مردم استان بیشتر به این گنجینه ارزشمند دسترسی داشته باشند.

انتهای پیام/ع

اجرای بیش از ۱۵۰۰ برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس

 

 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار