رهبر در مراسم تکریم و معارفه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد:

مقاله‌های علمی دانشجویان باید منجر به کارآفرینی شوند/ استفاده از امکانات بلااستفاده دانشگاه آزاد به نفع پژوهش

رئیس دانشگاه آزاد گفت: باید در مدت کوتاهی برنامه‌ ریزی کرده و از امکانات بلااستفاده دانشگاه به نفع پژوهش استفاده کنیم.

مقاله‌های علمی دانشجویان باید منجر به کارآفرینی شوند/ استفاده از امکانات بلااستفاده دانشگاه آزاد به نفع پژوهشبه  گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از دانشگاه آزاد، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد در مراسم تکریم و معارفه معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد گفت: با توجه به شروع سال تحصیلی جدید، انتخاب عهده دار شدن مسئولیت رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین و یا معاونت پژوهشی را برعهده موسی خانی گذاشتیم که وی با توجه به علاقه و تعصب به این واحد، مدیریت واحد قزوین را انتخاب کرد.

وی با بیان اینکه کار در دانشگاه آزاد اسلامی یک کار فردی و انفرادی نیست، تاکید کرد: خدماتی که این دانشگاه در سی و چند سال گذشته ارائه داده است، حاصل تلاش مجموعه ای از اساتید، کارکنان و مدیران است. بدون اتحاد و همکاری، هیچ یک قادر به انجام مسئولیت و رسالت خود در این دانشگاه نخواهیم بود.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه متاسفانه امر پژوهش در کشور مغفول مانده است، افزود: بنا بود در برنامه پنجم توسعه، سه درصد و در برنامه ششم، چهار درصد از سهم تولید ناخالص ملی به امر پژوهش اختصاص داشته باشد که متاسفانه تاکنون کمتر از نیم‌درصد از این بودجه صرف امور پژوهشی در کشور شده است.

رهبر از معاون پژوهش و فناوری دانشگاه خواست با استفاده از پتانسیل‌های قوی موجود در این دانشگاه اعم از امکانات، تجهیزات و نیروی انسانی و با یک برنامه عملیاتی مشخص، پژوهش را ارتقا دهد.

وی خاطرنشان کرد: معتقدیم دانشگاه آزاد اسلامی یک سازمان خصوصی و برآمده از تفکر مردمی است بنابراین باید قادر باشد از پژوهش ثروت‌آفرینی کند.

رئیس دانشگاه آزاد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی ۳۰ هزار عضو هیات علمی تمام وقت در اختیار دارد، افزود: اگر تنها ۱۰ درصد این افراد توان پژوهشی داشته باشند، به طور قطع تحول عظیمی در حوزه پژوهشی کشور توسط این دانشگاه ایجاد خواهد شد.

رهبر گفت: اعضای هیئت علمی از طریق فعالیت‌های دانش بنیان، علاوه بر کسب درآمد شخصی، به درآمدهای غیر شهریه ای دانشگاه نیز کمک خواهند کرد.

دانشگاه‌های نسل سوم از تولید مقاله عبور کرده اند

وی با تاکید بر اینکه مقاله های علمی دانشجویان باید به کارآفرینی و تولید ثروت منجر شود، تاکید کرد: در نسل سوم، دانشگاه‌ها از تولید مقالات عبور کرده و بر تولید ثروت از علم متمرکز می‌شوند.

رئیس دانشگاه آزاد گفت: متاسفانه دانشجویان و اعضای هیئت علمی تولید علمی دارند اما فاقد جرات علمی هستند. سعی داریم با مدیریت دانش، ظرف مدت کوتاهی، این چالش را نیز برطرف کنیم.

رهبر همچنین پیشنهاد داد ظرف مدت کوتاهی برنامه‌ ریزی کرده و از امکانات بلااستفاده دانشگاه به نفع پژوهش استفاده کنیم بنابراین استفاده از این امکانات به عنوان مصوبه این جلسه محسوب می شود.

وی عنوان کرد: پژوهش باید از همه امکانات دانشگاه، استفاده بهینه کند. کار ستاد نیز این است که مدیریت دانش داشته باشد، یعنی تلفیق و ترکیب عوامل دانشی که تبدیل به ثروت شود.

گفتنی است؛ رهبر در پایان این جلسه، مرتضی موسی‌خانی را به عنوان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان قزوین ابقا و از زحمات او در دوران تصدی معاونت پژوهش و فناوری قدردانی کرد. وی همچنین بیژن رنجبر را به عنوان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد منصوب کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.