معاون کل وزارت بهداشت‌ گفت: ایران با دارا بودن هفت درصد از منابع جهان، سالانه نیم درصد از ثروت دنیا را تولید می‌کند.

تولید سالیانه نیم درصد از ثروت دنیا در ایران/ ناهماهنگی ساختار اجرایی سازمان نظام پزشکی با وزارت بهداشتبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ ایرج فاضل رئیس ‌سازمان نظام پزشکی در جلسه افتتاح شورای عالی نظام پزشکی که صبح امروز در سازمان نظام پزشکی برگزار شد‌، اظهار کرد: انتخابات این دوره با فراز و نشیب‌هایی همراه بود که خوشبختانه توانست مراحل بعدی را طی کند.

وی بیان کرد: سازمان نظام پزشکی یکی از مهم ترین‌ و حساس‌ترین‌ ارگان‌های کشوری است که مسائل زیادی را حل و فصل می‌کند.

رئیس ‌سازمان نظام پزشکی گفت: سازمان نظام پزشکی‌ یکی از مهم ترین‌ ارگان‌ها است و من افتخار این را دارم‌ که در این دوره با وزارت بهداشت ، مجلس، سازمان برنامه و بودجه و سازمان نظام پزشکی همکاری داشته باشم.

دفاع از جایگاه جامعه پزشکی هزینه دارد

در ادامه این مراسم ایدنی‌ رئیس سابق شورای‌ عالی نظام پزشکی‌، اظهار کرد: دفاع از جایگاه جامعه پزشکی و پیگیری مطالبات این جامعه هزینه دارد و در گذشته آیین‌ نامه‌ها طوری تنظیم شده بودند که تمام قدرت را به رییس کل‌ واگذار می‌کردند ولی در حقیقت کسی می‌توانست وارد آن شود که مورد تأیید رییس کل قرار گرفته باشد.

وی بیان کرد:  ساختار اجرایی سازمان نظام پزشکی در  چهار سال گذشته با ما هماهنگ نبود ما شاهد سختی‌هایی در این زمینه بودیم‌.

جایگاه ایران از نظر سرانه دلار آزاد 

در ادامه مراسم‌ ایرج حریرچی‌ قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت‌، اظهار کرد: در 40 سال اخیر در بین همه نظرسنجی‌هایی که درباره‌ گروه‌های مرجع مختلف‌ به عمل آمد‌ گروه پزشکی‌ جزو 2 تا سه گروه نخست بود‌ ولی در حدود 20 سال گذشته‌ اعتماد به همه گروه‌های مرجع از جمله گروه پزشکی‌ با کاهش چشمگیری‌ روبرو شد.

وی بیان کرد: اگر جامعه پزشکی‌ به سمت هدف نهایی‌ خود که سلامت مردم است حرکت نکند، ما خودمان را ملامت می‌کنیم.

قائم مقام وزیر و معاون کل وزارت بهداشت‌، افزود: ما یک درصد‌ جمعیت کل دنیا و هفت درصد منابع دنیا را داریم‌، ایران در داخل مثلث‌ استراتژیک دنیا قرار گرفته است؛ ما حدود نیم درصد ثروت دنیا را سالانه تولید می‌کنیم؛  40 سال گذشته میزان تولید ناخالص‌ ملی ما که حاصل از فروش نفت محسوب می شد یک هزار و 100 میلیارد دلار بود.

حریرچی‌ یادآور شد: ما از نظر سرانه دلار آزاد کشور نود‌م  دنیا هستیم‌ و از نظر دلار بین‌المللی‌ جایگاه  65 را به خود اختصاص داده ایم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.