سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر بروجرد:

ناوگان اتوبوسرانی بروجرد فرسوده است

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر بروجرد گفت: ناوگان اتوبوسرانی درون شهری این شهرستان فرسوده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ محمد چاقویی سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر بروجرد اظهار کرد: هم اکنون ۱۰۵ دستگاه اتوبوس در ناوگان اتوبوسرانی بروجرد وجود دارد.

وی عنوان کرد: از مجموع این ناوگان ۵۵ دستگاه در اختیار بخش خصوصی قرار دارد، ۴۰ دستگاه در تملک سازمان اتوبوسرانی بوده و ۱۰ دستگاه دیگر فرسوده و از رده خارج است.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر بروجرد خاطر نشان کرد: میزان استفاده از ناوگان اتوبوسی در ایام غیر از سال تحصیلی در هر روز ۳۵ هزار سفر است که این میزان با آغاز سال تحصیلی در روز به حدود ۶۰ تا ۶۵ هزار سفر افزایش می‏یابد.

چاقویی با اشاره به فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی بروجرد تاکید کرد: اکثر خودرو‌های فعال در این ناوگان عمر کاری بالای ۸ سال دارند.

وی ادامه داد: حذف کمک‎‌های دولتی و بالا بودن نرخ خرید هر دستگاه اتوبوس آن هم با وجود شرایط کنونی مالی شهرداری بروجرد که توان خرید ناوگان جدید وجود ندارد، موجب بالا رفتن عمر اتوبوس‎‌ها شده است.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر بروجرد افزود: از سویی گرانی قطعات و فرسوده بودن ناوگان عملا اجازه نوسازی را از ما سلب کرده است.

چاقویی با اشاره به اینکه چند سالی است که سازمان‏‌های اتوبوسرانی خودکفا شده‎اند، تاکید کرد: عدم همکاری برخی از شهروندان در استفاده نکردن از دستگاه‎‌های خودپرداز و پرداخت وجوه نقدی کرایه موجب تشدید مشکلات مالی سازمان شده است.

وی اضافه کرد: پرداخت وجوه نقدی کرایه موجب می‎شود که این مبالغ به حساب سازمان واریز نشود و به این ترتیب استفاده نکردن از دستگاه‎‌های کارت خوان بخشی از بار مالی ما را روی زمین گذاشته است.

سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر از ارائه درخواست‎‌هایی به منظور تقویت و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی بروجرد خبر و ادامه داد: با شرکت‎‌های لیزینگ وارد بحث شده و امیدواریم که با استفاده از وام‎‌های دولتی بتوانیم، ‎بخش کوچکی از سازمان اتوبوسرانی را نوسازی کنیم

چاقویی با تاکید بر اینکه تاکنون تغییری در افزایش نرخ خدمات اتوبوسرانی و تاکسیرانی بروجرد اعمال نشده است، تصریح کرد: بنابراین پیش‎بینی می‎شود که تغییر قیمت خدمات این ناوگان‎‌ها برای سال آینده اعمال شود.

وی اظهار کرد: به این ترتیب درصورتیکه امسال افزایش قیمت نداشته باشیم، سال آینده قیمت‎‎‌ها به گونه‎ای اعمال می‎شود که جبران امسال را نیز داشته باشیم.

انتهای پیام/م

فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی بروجرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار