معاون کمیته امداد اعلام کرد

ارائه گواهی مهارت به ۱۲ هزار دانش‌آموز مددجوی سیستان‌ و بلوچستان

معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان گفت: امسال ۱۲ هزار و ۱۲۸ گواهینامه آموزشی مهارتی برای دانش‌آموزان شرکت کننده در کلاس‌های اوقات فراغت صادر شده است.

ارائه گواهی مهارت به ۱۲ هزار دانش‌آموز مددجوی سیستان‌ و بلوچستانبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، سیدمحمدعلی حسینی معاون امور فرهنگی کمیته امدادسیستان و بلوچستان اظهار داشت: تابستان امسال کلاس‌های مختلف اوقات فراغت کانون‌های دائم و موقت کمیته امداد با هدف توانمندسازی،کشف استعدادهای دانش‌آموزان و رشد ایمانی و اعتقادی مخاطبان این نهاد از جمله دانشجویان، زنان سرپرست خانوار، دختران و پسران بازمانده از تحصیل برگزار شده است.

حسینی  با اشاره به اینکه برنامه‌های این طرح شامل آموزش‌های فرهنگی و اجتماعی، آشنایی با انقلاب اسلامی، احکام، مهارت‌های نوجوانی و جوانی و اخلاق اسلامی است، افزود: 6 هزار و 100 مددجو در کانون‌های دائم و پیرو ولایت سراسر استان مهارت‌آموزی را با توجه به علاقه و استعداد خود مورد توجه قرار داده‌اند.

وی با بیان اینکه 12 هزار و 128 دانش‌آموز در برنامه‌های تابستانی کانون‌های این نهاد شرکت کردند، ادامه داد: تمام کلاس‌ها برای دانش‌آموزان دختر و پسر در رده‌های سنی 8 تا 18 سال در مقطع ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان اجرا شده و شرایط را به نحوی فراهم کردیم که بتوانند در پایگاه‌های تابستانی محل سکونت حضور یابند.

حسینی با بیان اینکه کارشناسان حوزه فرهنگی این نهاد در دوره برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت به مناطق مختلف استان اعزام شدند تا روند کیفیت کلاس‌ها و میزان رضایتمندی شرکت کنندگان را ارزیابی کنند، گفت: امسال برنامه‌ریزی هدفمند و جامعی برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت حمایت نسبت به سال گذشته انجام شده به طوری که این نهاد چند سال رتبه برتر اجرای این برنامه را از آن خود کرده است.

معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان با اشاره به همکاری این نهاد با دستگاه‌های عضو ستاد ساماندهی اوقات فراغت جوانان، یادآور شد: با جلساتی که برگزار شد مقرر شده تا این نهادها مناطقی را که دارای کانون‌های فعال، سالن‌های ورزشی، کانون‌های آموزش قرآن، پژوهش سراها و مراکز فنی و حرفه‌ای است را شناسایی کنند تا مددجویان بتوانند فعالیت‌های تربیتی و آموزش خود را به خوبی انجام دهند.

حسینی با بیان اینکه اعزام دانش‌آموزان به اردوهای فرهنگی و زیارتی از دیگر برنامه‌های کمیته امداد در ایام تابستان بوده، گفت: دانش‌آموزان شهرستان‌های نیکشهر، خاش و زهک در نخستین دوره مسابقات قرآن کریم ویژه مددجویان تحت حمایت به میزبانی استان قم در بخش حفظ و قرائت قرآن کریم به ترتیب موفق به کسب رتبه اول، پنجم و نهم کشوری شده‌اند.

انتهای پیام/ع

صدورگواهی مهارت به ۱۲ هزار دانش‌آموز مددجوی سیستان‌ و بلوچستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.