رده بندی فوتباليست ها در سری فيفا 18 چگونه انجام می شود؟

رده بندی بازيکنان فوتبال در سری فيفا، هميشه يکی از بحث برانگيز ترين مباحث پيرامون اين فرانچايز موفق بوده است.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ رده بندي بازيکنان فوتبال در سري فيفا، هميشه يکی از بحث برانگيز ترين مباحث پيرامون اين فرانچايز موفق بوده است. دقت در امتيازدهی و نحوه رده بندي بازيکنان در اين سری، هميشه به عنوان يکی از نکات کليدي و دغدغه های اصلي سازندگان محسوب شده و الکترونيک آرتز طی اين سال ها، روش های گوناگونی را برای دقيق و استاندارد کردن اين سيستم، ابداع کرده است.

جدا از بحث امتياز دهی، نزديک کردن عملکرد و نوع بازي بازيکن ها به واقعيت، يکیديگر از دغدغه هاي سازندگان سري فيفا در سال های اخير بوده است. چندی پيش، نگاهي به فهرست برترين بازيکنان حاضر در فيفا 18 داشتيم و در ادامه، نحوه عملکرد اين سيستم امتيازدهی را بررسي خواهيم کرد.

داده هاینزديک به 700 باشگاه و 18 هزار بازيکنی که به طور متوسط در هر قسمت از فيفا حضور دارند، برای بررسی و قرار گرفتن در بازی، نيازمند بررسی است. بررسی اين حجم از اطلاعات، در نوع خود، يک کار فرسايشی و بسيار سخت بوده و حضور بازيکنان هاي ناشناخته زياد و تيم های کوچک، اين کار را نيز سخت تر مي کند.



البته الکترونيک آرتز، از شيوه هاي بسيار جالبی برای رده بندی بازيکنان و باشگاه ها استفاده کرده که اولين و مهم ترين آن ها، در نوع خود بسيار جالب است. طبق گفته استوديو سازنده بازی، هر ساله نزديک به 9 هزار نفر که جمعيت آن ها متشکل از، مفسرين ورزشی کاشناس های حرفه ایفوتبال، مربيان و تماشگرانی که بليت فصل باشگاه مورد علاقه خود را دارند، به بازيکنان حاضر در اين سری، امتياز های مختلفی می دهند.

تمامي اين اطلاعات، از طريق سايت EA SPORT، به دست سازندگان بازي رسيده و به وسيله 300 ويراستار ديگر، در 35 دسته مختلف امتياز دهي، دسته بندی می شوند.

اما اين قضيه پايان کار نبوده و الکترونيک آرتز، داده هاي خود را با اطلاعات سازمان هايي که به بررسي آماري بازيکنان و باشگاه هاي ورزش فوتبال مي پردازند، مقايسه می کند.

البته، خود الکترونيک آرتز نيز، شباهت صد در صدي اين امتيازها به واقعيت را، تاييد نمی کند. اما تحليل آماری و امتيازدهی در اين سری، به گونه ای است که سبک بازي تيم انتخابی شما در فيفا، به فوتبالی که آن تيم در زمين واقعي بازي مي کند، شباهت بسياري خواهد داشت.

همچنين، از ديگر موارد دخيل در رده بندي، منطقه و ليگ تيم ها در بازي هستند. پارامترهايي چون توانايي از پيش رو بر داشتن مدافعان يا گرفتن ضربه مهاجمان تيم مقابل و به ثمر رساندن گل، در ليگ هاي مختلف، امتياز های متفاوتی داشته و ليگ های سطح پايين تری مانند ليگ اسکاتلند، عربستان و چين، سقف مشخصی  برای پيشرفت بازيکنان خود دارند.

عملکرد بازيکنان قدرتمند در فيفا نيز نسبت به تيمی که در آن بازی می کنند، تحت تاثير قرار گرفته و در صورت حضور آن ها در تيم های ضعيف تر، عملکرد و موفقيت اين بازيکنان نيز، تحت تاثير اين اتفاق، ضعيف تر شده و کيفيت آن کاهش خواهد يافت.
عملکرد بازيکنان با توجه به حضور آن ها در تيم های مختلف، تغيير پيدا میکند.

منبع: دیجیاتو

انتهای پیام/

بررسی رده بندی و عملکرد فوتبالیست ها در بازی فیفا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار