رویدادهای سرزمین های اشغالی؛

شهرک نشین صهیونیست یک کودک فلسطینی را زیر گرفت

یک شهرک نشین صهیونیست یک کودک فلسطینی را در ورودی شمالی شهر اشغال شده الخلیل زیر گرفت و فرار کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان ؛ مهمترین رویدادها و تحولات مربوط به سرزمین های اشغالی به شرح ذیل است.

شهرک نشین صهیونیست یک کودک فلسطینی را زیر گرفت
پایگاه اینترنتی العهد لبنان به نقل از رسانه های فلسطینی نوشت: یک شهرک نشین صهیونیست یک کودک را در ورودی شمالی شهر اشغال شده الخلیل زیر گرفت و فرار کرد.

نشست هفتگی دولت وفاق فلسطین هفته‌ آینده در غزه برگزار خواهد شد
­نشست هفتگی دولت وفاق ملی فلسطین به ریاست رام حمد الله سه شنبه هفته آینده در غزه برگزار خواهد شد .

یوسف المحمود سخنگوی دولت وفاق ملی فلسطین روز دوشنبه گفت رامی حمد الله پس از مشورت با محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین دستور داد نشست هفتگی دولت وفاق ملی اواسط هفته‌ آینده در غزه برگزار شود .

به گزارش خبرگزاری رویترز از رام الله ، یوسف المحمود گفت رامی حمد الله و اعضای دولت وفاق ملی دوشنبه آینده وارد غزه خواهند شد.

جنبش حماس پیش از این موافقت خود را برای انحلال کمیته اداری این جنبش در غزه اعلام کرده بود تا دولت وحدت ملی بتواند به وظایف و مسئولیت هایش در نوار غزه عمل کند .

جنبش حماس اواسط ماه سپتامبر پس از پایان نشست قاهره اعلام کرد حماس علاوه بر انحلال کمیته اداری خود در غزه با برگزاری انتخابات شورای قانونگذاری فلسطین ( پارلمانی ) موافقت است و به دولت وفاق ملی اجازه می دهد ماموریت و مسئولیت خود را در غزه انجام دهد .

حملات نژادپرستانه به 53 مسجد و کلیسا در اراضی فلسطینی
در هشت سال گذشته، 53 مسجد و کلیسا در اراضی فلسطینی، هدف حملات نژاد پرستانه قرار گرفته اند.

به نوشته روزنامه سعودی الشرق الاوسط، وزارت امنیت داخلی اسرائیل درگزارشی اعلام کرد، در هشت سال گذشته 53 مسجد و کلیسا در فلسطین، هدف حملات خرابکارانه قرار گرفته اند و نیروهای امنیتی اسرائیل در اکثر موارد نتوانسته اند عاملان این حملات را شناسایی کنند.

وزارت امنیت داخلی اسرائیل در پاسخ به سوالات «ایستیک شمولی» یکی از نمایندگان مخالف در کنست (پارلمان اسرائیل)، آمار مذکور را ارائه کرد. شمولی این پرسش ها را در پی حمله چهارشنبه گذشته به کلیسای «اسطفانوس» در «دیر بیت جمال» نزدیک قدس که به شکسته شدن شیشه های رنگی کلیسا و تخریب مجسمه حضرت مریم منجر شد و خسارات زیادی به اسباب و اثاثیه کلیسا وارد آورد، مطرح کرده بود.

در پیام «گلعاد اردان» وزیر امنیت داخلی اسرائیل آمده است، از سال 2009 تا ژوئیه گذشته، 53 مکان مقدس متعلق به مسلمانان و مسیحیان تخریب یا به آتش کشیده شده است .

این وزیر اسرائیلی ادعا کرد اکثر این حملات کار بیماران روانی یا آشوبگرانی است که از سهل انگاری در حراست از این اماکن سوء استفاده کرده اند.

با توجه به جزئیات، مشخص می شود اکثر این حملات بدون هرگونه مشکل و مانعی انجام شده زیرا پلیس اسرائیل به وظایف خود عمل نکرده است. درباره اکثر این حملات تحقیقاتی صورت نگرفته و فقط برای 9 مورد از آنها شکایاتی تنظیم شده است که در هفت مورد، قرار دادگاه صادر شده و بقیه پرونده ها (45 پرونده) بدون رسیدگی بسته شده است.

انتهای پیام/

مهمترین رویدادها و تحولات سرزمین های اشغالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار