نماینده مردم کهنوج گفت:شاخص‌های اقتصادی منطقه کهنوج تأسف‌ بر انگیز است به طوری که بیشتر مردم تنها با دریافت یارانه زندگی می‌کنند.

شاخص اقتصادی در کهنوج،مریجان و رودبار تاسف برانگیز استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ احمد حمزه نماینده مردم کهنوج، منوجان و رودبار جنوب در نطق میان دستور در صحن علنی مجلس اظهار کرد: فردا تشییع پیکر شهیدی انجام می‌شود که مظلومیت، شجاعت و رشادت شهدای صحرای کربلا را بار دیگر به نمایش گذاشت.

وی افزود: از سخنان رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل کمال تشکر را داریم که با صحبت‌های شیوای خود دست استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را در محضر جهانی رو و مواضع بر حق نظام جمهوری اسلامی ایران را تبیین کرد.

نماینده مردم کهنوج ادامه داد: با سخنان او بیشتر از پیش مشخص شد که آمریکا مذاکره کننده‌ای غیر قابل اعتماد است و ایران می‌تواند به عنوان شریکی مورد اعتماد در تمام مسائل بین‌المللی حضوری تأثیر گذار داشته باشد.

حمزه تصریح کرد: جنوب کرمان که بیشتر شهرستانی واحد بود و به دلیل پتانسیل بالای کشاورزی و ظرفیت‌های فراوان به هند ایران شهره بود اما این منطقه امروز به 7 شهرستان تقسیم شده است که 5 شهرستان آن اعم از کهنوج، مریجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب با وسعتی قریب به 30 هزار کیلومتر مربع برخوردار است که از مساحت بسیاری از استان‌های کشور بیشتر است.

وی ادامه داد: در این پهنه وسیع 450 هزار جمعیت در غالب بیش از هزار و صد روستا زندگی می‌کنند که این تعداد روستا از بیشتر استان‌های کشور جمعیت بیشتری دارد اما این منطقه در حال حاضر محروم‌ترین مطنقه کشور است که اولین سند محرومیت آن این است که تنها یک نماینده مجلس در شورای اسلامی دارد.

نماینده مردم کهنوج، منوجان و رودبار ادامه داد:امید است که در لایحه افزایش تعداد نمایندگان مجلس این مسئله مورد توجه قرار گیرد.

حمزه ادامه داد: سایر شاخص‌های توسعه نیز در این منطقه در کمترین حد خود قرار دارند مانند شاخص تخت بیمارستانی و جمعیت که در این منطقه با وجود 450 هزار نفر جمعیت تنها 200 تخت فعال بیمارستانی وجود دارد که کمترین میزان در سطح کشور است و نیاز جدی به احداث یک بیمارستان در این منطقه احساس می‌شود.

وی تأکید کرد: وزارت بهداشت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی باید این امر مهم را هر چه زودتر در دستور کار خود قرار دهد. همچنین شاخص‌های اقتصادی این منطقه نیز تأسف‌ بر انگیز است به طوری که بیشتر مردم تنها با دریافت یارانه زندگی می‌کنند و خانوارهایی وجود دارند که درآمد آن ها به 200 هزار تومان هم نمی‌رسد حال این سوال بوجود می‌آید که چه کسی مسئول این معضلات است.

نماینده مردم کهنوج، منوجان و رودبار گفت: در این منطقه ضروری ترین امکانات مانند آب آشامیدنی، برق، جاده روستایی، آموزش و بهداشت و درمان مناسبی وجود ندارد و لازم است مورد توجه دقیق مسئولین قرار بگیرد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار