هواشناسی مازندران هشدار داد:

هشدار مدیریت بحران استانداری مازندران درباره آبگرفتگی معابر به شهروندان

مدیریت بحران استانداری مازندران به شهروندان ، مسافران و گردشگران در خصوص احتمال آبگرفتگی معابر ، ایجاد روان آب و سیلابی شدن مسیل‌ها هشدار داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، علی اصغر احمدی مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران با بیان اینکه بر اساس پیش بینی اداره کل هواشناسیاحتما مازندران امروز و فردا شاهد بارش های رگباری و رعد و برق بصورت نقطه ای در غرب، مناطق مرکزی و شرقی ای استان خواهیم بود گفت: از بعدازظهر فردا چهارشنبه پنجم مهر با شکل گیری جریانات مرطوب شمالی از سمت غرب مازندران، بارندگی و وزش باد شروع شده و پنجشنبه ششم مهر نیز در این استان گسترش پیدا می کند.

وی با اشاره به رعایت نکات ایمنی و کسب اطلاعات از مسیر، هنگام تردد در جاده های اصلی و فرعی مازندران به ویژه در شب افزود: رانندگان از عبور و مرور در بستر و حریم رودخانه ها و مسیل ها در زمان بارندگی خودداری کرده و با توجه به پیش بینی بارش های رگباری و رعد و برق در مازندران از برپایی چادر، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضاهای باز جلوگیری شود.

احمدی از شهرداران و دهیاران خواست با توجه به ریزش برگ درختان در شهرها، اقدامات لازم برای بازدید و پاکسازی مسیر جوی ها و کانال های شهر و روستاها را انجام داده و دامداران و ساکنان بومی حاشیه رودخانه ها و مسیل ها نیز در موقع بارندگی نکات احتیاطی و ایمنی را رعایت کرده و دام های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران به نیروهای امدادی و خدماتی توصیه کرد: با توجه به آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی، آمادگی لازم برای هرگونه عملیات امداد و نجات و خدمات رسانی به ویژه در راه های ارتباطی اصلی و فرعی مازندران را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه دمای هوا، پایان هفته بطور محسوس کاهش یافته و روز جمعه با استقرار هوای نسبتا سرد، شاهد بارش های پراکنده خواهیم بود افزود: در این مدت باران، بیشتر در مناطق ساحلی و جلگه ای ادامه داشته و شدت آن در مناطق غربی این استان پیش بینی می شود.

انتهای پیام/آ

احتمال وقوع سیلاب و آبگرفتگی در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار