6 تن از مشاوران کاخ سفید از رایانامه‌های شخصی برای مکاتبات رسمی استفاده کرده‌اند

نیویورک تایمز فاش کرد افزون بر دختر و داماد رئیس‌جمهور آمریکا، دست‌کم چهار نفر دیگر از مشاوران کاخ سفید نیز از رایانامه‌های شخصی برای مکاتبات رسمی استفاده کرده‌اند.

6 تن از مشاوران کاخ سفید از رایانامه‌های شخصی برای مکاتبات رسمی استفاده کرده‌اندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز با انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی خود فاش کرد مقامات کنونی و پیشین آمریکا می‌گویند افزون بر «ایوانکا ترامپ» و «جرد کوشنر»، دختر و داماد دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، دست‌کم چهار نفر دیگر از مشاوران کاخ سفید نیز از رایانامه‌های شخصی برای مکاتبات رسمی و رایزنی درباره مسائل کاخ سفید، استفاده کرده‌اند.

این گزارش یک روز پس از آن منتشر می‌شود که رسانه‌ها از استفاده کوشنر در هفت ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ، از رایانامه (ایمیل) شخصی برای دریافت و ارسال حدود یکصد پیام کاری استفاده کرده است. اما تنها کوشنر مرتکب این بی‌احتیاطی نشده است. مقامات آمریکایی می‌گویند استیو بنن، استراتژیست سابق کاخ سفید و راینس پریبس، رئیس پیشین کارکنان کاخ سفید، نیز گهگاهی از رایانامه‌های شخصی برای مقاصد رسمی استفاده کرده‌اند. مشاوران دیگر کاخ سفید –از جمله گری کوهن و استفان میلر– نیز چندین پیام کاری را از طریق رایانامه‌های شخصی ارسال و دریافت کرده‌اند.

از سوی دیگر، مجله آمریکایی نیوزویک روز گذشته در گزارشی فاش کرد ایوانکا ترامپ در ماه‌های نخست ریاست جمهوری پدرش و زمانی که مشاور غیررسمی کاخ سفید بود، از رایانامه‌های شخصی برای مکاتبات رسمی استفاده کرده است. منابع آگاه آمریکایی که خواستند نامشان فاش نشود، همچنین اذعان کردند ایوانکا حتی پس از انتصاب رسمی به عنوان مشاور کاخ سفید نیز از رایانامه‌های شخصی استفاده کرده است.

گزارش‌ها درباره استفاده مشاوران رئیس جمهور آمریکا از رایانامه‌های شخصی برای دریافت و ارسال پیام‌های کاری در حالی منتشر می‌شود که او در جریان رقابت‌های انتخاباتی ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا، بارها هیلاری کلینتون، نامزد شکست‌خورده حزب دموکرات در این انتخابات، را به همین هدف حملات لفظی خود قرار داد و از این اقدام کلینتون برای معرفی او به عنوان فردی که قابل اعتماد نیست سود برد.

 

انتهای پیام/

استفاده مشاوران ترامپ از ایمیل‌های شخصی برای ارسال پیام‌های کاری

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار