عضو شورای اسلامی شهر خرم آباد:

نیاز شهر خرم آباد به ۱۰ تن سم برای مبارزه با حیوانات موذی

یکی از وظایف سازمان پسماند پاکسازی محیط زیست شهری از دفع حیوانات موذی وجمع آوری حیوانات آلوده و ولگرد است .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ مهرداد علی پناه سازمان پسماند شهرداری خرم آباد با اشاره به اهمیت پاکسازی زیست محیط شهری از دفع حیوانات موذی، بیان داشت: یکی از وظایف سازمان پسماند پاکسازی محیط زیست شهری از دفع حیوانات موذی وجمع آوری حیوانات آلوده و ولگرد است .

 وی زیستگاه حیوانات موذی از جمله موش ها را اینگونه تشریح کرد: موش به عنوان یک حیوان موذی شناخته شده بیشتر در کنار رودخانه ها ، گاراژها ، میان نقب ها در پارک ها وآبراه منازل و کانالها دیده می شود و در کوهپایه ها و جاهایی که دارای شیب است کمتر به چشم می خورد.

مهرداد علی پناه زاد و ولد زیاد و سریع ، باهوشی و شناسایی سموم را از خصوصیات بارز موش برشمرد و گفت : این خصوصیات در این حیوان موذی کار ریشه کنی و مبارزه با آن را با چالش مواجه کرده است.

وی عمده موانع مبارزه با این حیوان موذی قیمت بالای و سرسام آور بذر سموم کشنده عنوان کرد و گفت : قیمت بالا وگزاف بذر سموم کشنده به میزان هرتن ۳۵ تا ۳۸ میلیون تومان خودنیز یکی از موانع مبارزه میباشد و پیش بینی میشود برای این مبارزه وریشه کنی حداقل 10تن بذر سم کشنده موش در شهر خرم آباد لازم است.

علی پناه با بیان اینکه فصل بارندگی نزدیک است و ممکن است سموم بوسیله بارش باران از بین بروند وهرچه سریعتر باید دست بکار شد، گفت: با آموزش انجمن های مردم نهاد ودرگیر کردن سایر نهاد ها و ارگانهای مرتبط با موضوع مانند;جهاد کشاورزی ،دامپزشکی، محیط زیست و آحاد انجمن های مردم نهاد و استفاده از روش های سنتی می توان این معضل مهم و زیست محیط شهری را از بین برد .

وی در پایان گفت: بهترین روش برای مبارزه و ریشه کنی موش های مزاحم در سطح شهر روش طعمه گذاری و تله گذاری است.

انتهای پیام/ د

نیاز شهر خرم آباد به ۱۰ تن سم برای مبارزه با موش ها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.