وزیر کار در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی:

ماموریت دارم در چهارچوب‌های قانونی و با مدارا مشکلات هپکو وآذرآب را برطرف کنیم/ تا به نتیجه رضایت بخش نرسم از استان مرکزی خارج نخواهم شد

وزیر کار در جلسه اقتصاد مقاومتی استان مرکزی در استان مرکزی گفت:ماموریت دارم در چهار چوب‌های قانونی و با مدارا مشکلات هپکو آذرآب را برطرف کنیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛  علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جلسه ستاد راهبردی و مدیریت اقتصاد مقاومتی استان مرکزی با محوریت رسیدگی به مشکلات هپکو وآذرآب برگزار شد گفت: باید با عقلانیت و بردباری و درک متقابل مشکلات را رفع کنیم و من هم ماموریت دارم در چهارچوب‌های قانونی و با مدارا مشکلات را برطرف کنیم.

ماموریت دارم در چهارچوب‌های قانونی و با مدارا مشکلات هپکو وآذرآب را برطرف کنیم

ربیعی با بیان اینکه نمی‌شود نسبت به هدر رفت سرمایه‌ای که متعلق به کارگر و نظام است بی‌توجه باشیم افزود: دنبال مقصر نیستیم وباید در شرایط آرامش کار را دنبال کنیم اما حکم قضایی صادر شده و پیگیری دستگاه قضا در حال انجام است.

وی با اشاره به اینکه معتقدیم کارکران قشر مهم جامعه هستند و نباید مانند عرضه و تقاضا فردی بیاید کار را برعهده بگیرد و کارگران هم زیر این چرخه قرار بگیرند اضافه کرد: کار خصوصی‌سازی کار دولت بوده و به عنوان دولت وظیفه پیگیری مشکلات کارگری کارخانه های هپکو وآذرآب را داریم ولی این به معنی احساسی و عاطفی عمل کردن نیست.

تا به نتیجه رضایت بخش نرسم از استان مرکزی خارج نخواهم شد

وزیر کاربا بیان اینکه تا زمانی که مسائل دو شرکت هپکو و آذرآب اراک به نتیجه رضایت بخش نرسد از استان مرکزی خارج نخواهم شد ادامه داد: امیدواریم و تلاش داریم که مسائل و مشکلات کارگری صنایع شهر اراک به زودی برطرف شود و برخی تصمیماتی که در سال های قبل گرفته شده و می شد در آن زمان تصمیمات بهتری گرفت، این مسائل را به وجود آورده است.

وی تصریح کرد : این شرکت ها سرمایه انباشته نظام هستند و باید پول هایی که از این شرکت ها در خارج از آنها صرف شده بازگردد اما این اقدامات بایستی با آرامش و مدارا انجام شود و من عقیده دارم نباید فقط در چهار سال وزارت خود مشکلات را رفع کنم و بلکه باید باتوجه به تبعات تصمیمات در برابر آیندگان هم خود را مسئول بدانم.

ربیعی با اشاره به اینکه کارگر باید پیام خود را با صدای بلند برساند، اما چارچوب امنیت هم باید در نظر گرفته شود بیان کرد: اتفاقاتی که در رابطه با اعتراضات کارگری اخیر اراک رخ داد خوشایند نبود اما عده ای هم که در فضای مجازی مدام تولید مطلب و نقد می کنند نقدها و نظرهایشان برای کارگران از نفعی ندارد و مشکلی را برطرف نمی کند.

وی گفت: اقداماتی در رابطه با مشکلات شرکت آذرآب، در دست انجام است تا کارگران به سر کار بازگردند و ۷۰ درصد مشکلاتی که نمایندگان کارگران این شرکت ها اعلام کرده اند ، در حال رفع شدن است و مقرر شده رئیس هیات مدیره آذرآب وضعیت این شرکت و تضمین های بانکی لازم را پیگیری کند و وزارت کارهم نماینده ای به این شرکت می فرستد.

وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شرکت های هپکو وآذرآب نیاز به نوسازی تجهیزات دارند که باید مسئولان استان مرکزی پیگیری لازم در این رابطه را انجام دهند افزود: در مورد شرکت هپکو مشکلات پیچیده ترند و تلاش داریم به جمع بندی لازم برسیم و در استان حضور داریم تا چاره اندیشی لازم انجام شود و اولویت اصلی ما پرداخت حقوق کارگران این شرکت است.

وی اضافه کرد: برای حل مشکلات این دو شرکت، یک برنامه کوتاه مدت برای پرداخت معوقات کارگران، راه اندازی اولیه و جلوگیری از قطع شدن خدمات بیمه آنها در نظرگرفته شده و باید تصمیمات میان مدت و بلندمدت هم در دستور کار مدیریت ارشد استان باشد.

انتهای پیام / ج

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.