حضور استاندار کرمان در ریگان محروم؛

20درصد جمعیت ریگان بیکار است/ بیمارستان ریگان در آستانه بهره برداری

فرماندار ریگان گفت: بیش از 100 دانش‌آموز در شهرستان ریگان از تحصیل بازمانده‌اند که این افراد در مناطق عشایری و مناطق خاص زندگی می‌کنند.

20درصد جمعیت ریگان بیکار است/ بیمارستان ریگان در آستانه بهره برداریبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان امین باقری گفت: ازمجموع 13 هزار دانش‌آموز در شهرستان ریگان  11 هزار دانش‌آموز در مدارس عادی و 2 هزار دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی ریگان تحصیل می‌کنند.

فرماندار ریگان تصریح کرد: یکی از بزرگترین مشکلات ما در حوزه آموزش و پرورش است و زمانی که من فرماندار ریگان شدم، 70 درصد مدارس این خطه به صورت خشت و گلی بود که ساخت 25 مدرسه توسط خیران در دستور کار قرار گفت و تاکنون 21 مدرسه را ساخته‌ایم.

باقری با اشاره به اینکه 30 درصد مناطق ریگان کوهستانی است، اظهار کرد: بیش از 100 دانش‌آموز در شهرستان ریگان از تحصیل بازمانده‌اند که این افراد در مناطق عشایری و مناطق خاص زندگی می‌کنند.

وی گفت: یک دانشگاه پیام نور در ریگان دایر شده است که 11 رشته را دارد و چهار حوزه علمیه داریم که دو حوزه متعلق به اهل تسنن است.
.
باقری عنوان کرد: 115 مسجد در شهرستان ریگان احداث شده است که 80 مسجد برای اهل شیعه و بقیه متعلق به اهل تسنن هستند زیرا 12 درصد جمعیت ریگان را اهل تسنن تشکیل می‌دهند.
.

وی تصریح کرد: بیکاری در ریگان بالاست و پیش‌بینی ما این است که افزون بر 20 درصد بیکاری داریم و با توجه به اینکه عشایر ریگان را با اجراری طرح اسکان عشایر از مناطق کوهستانی به اطراف روستاها برده‌اند و اسکان داده‌اند، عشایر نه کشاورز و نه عشایر هستند.


فرماندار ریگان متذکر شد: 6 هزار و 400 نفر معتاد در شهرستان ریگان داریم که 600 نفر به مواد مخدر صنعتی معتاد هستند و در حالی آمار طلاق در ریگان بالاست که ازدواج‌ها در ریگان به علت وجود فقر و برخی سنت‌ها در سن پایین صورت می‌گیرد.

باقری با اشاره به خودکشی‌ها و اقدام به خودکشی در ریگان عنوان کرد: با اقداماتی که صورت گرفته است، شاهد کاهش آمار خودکشی در ریگان هستیم.

وی از وجود قاچاق انسان و سوخت در ریگان به علت همجواری این شهرستان با سیستان و بلوچستان و شهرستان‌های جنوبی استان کرمان خبر داد و تاکید کرد: ازدواج با افراد بیگانه یکی از معضلات شهرستان ریگان است که باید توجه ویژه‌ای به این مسئله شود.

فرماندار ریگان اظهار کرد: معین اقتصادی شهرستان ریگان در حوزه اجتماعی نیز ورود کرده و تاکنون چهار میلیارد تومان برای تکمیل ساختمان بیمارستان اختصاص داده است و این بیمارستان طی دو، سه ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/ح

20درصد آمار بیکاری در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
با شعار " همه با هم جهادسازندگی " به معنای واقعی باید بیکاری جوانان را ریشه کن کرد..... متاسفانه در استان سرسبزگیلان هم بیش از نیمی از جوانان تحصیلکرده بیکارند و هیچ کس هیچ فکری به حالشان نمیکند
آخرین اخبار