جانشین فرمانده کل سپاه:

شهدا زنده و جاویدان هستند/هیچ‌ چیزی مانع و توجیهی برای غلاف کردن شمشیرهای جهاد نیست‌

سردارسلامی گفت: این شهیدان برای کشور ما و امت اسلامی راه نوینی را گشودند،شهدا ما را به هویت دینی و اسلامی خودمان بازگرداندند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ؛سردار حسین سلامی،جانشین فرمانده کل سپاه،در مراسم افتتاح خانه موزه شهیدان مهدی و مجید زین‌الدین در قم، با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم اظهار داشت: این مکان نقطه عزیمت دو تن از تاریخ‌سازترین فرماندهان سپاه اسلام در عصر حاضر است و قدم گذاشتن در این مکان رؤیت بابی از ابواب جنت است.

 وی ضمن عرض تسلیت ایام تاسوعا و عاشورای حسینی گفت: امام حسین(ع) و حضرت عباس(ع) زیباترین الگوی بشریت را ساختند و همه ما نیز این را می‌دانیم که سرشت ما شیعیان از گلاب ناب اصحاب و امام عاشورا ریشه گرفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: امام حسین(ع) در عاشورا یکی از حجت‌ها را برای بشریت ساخت، این حجت‌ها ایستادگی و مقاومت در برابر ظلم و ستم‌ها بود و هیچ‌ چیزی مانع و توجیهی برای غلاف کردن شمشیرهای جهاد نیست.

سردار سلامی پیام مهم عاشورا را عزیز بودن و مهم بودن اسلام دانست و تصریح کرد: این اسلام آن‌قدر عزیز است که خداوند زیباترین گوهر هستی و ناب‌ترین گوهر آفرینش را برای چنین میدانی قربانی کند.

وی انقلاب ایران را امتداد عاشورا دانست و ادامه داد: انقلاب اسلامی و جهاد ما در هشت سال دفاع مقدس انبساط یافته ظهر عاشورا است و به تعبیر مقام معظم رهبری جنگ ما قطره‌ای در مقابل سختی‌ها و مصیبت‌های عاشورا بود بنابراین کسانی همچون شهیدان باکری و زین‌الدین افتخارات بزرگ تاریخ اسلام هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: این شهیدان هرگز غروب نمی‌کنند، و جاودانگی یکی از مختصات مهم شهیدان ما است، هر چه زمان می‌گذرد از وسعت شخصیت آن‌ها کم نمی‌شود و گرد کهنگی بر شخصیت این بزرگواران نمی‌نشیند.

سردار سلامی خاطرنشان کرد:با تأکید بر اینکه شهدا زنده و جاویدان هستند، این شهیدان برای کشور ما و امت اسلامی راه نوینی را گشودند و آن‌ها بودند که نشان دادند که برای گذر از مسیرهای سخت باید از گردنه‌های دشواری عبور کنیم و این شهدا ما را به هویت دینی و اسلامی خودمان بازگرداندند.

وی ادامه داد: بابیان اینکه قیام امام راحل سبب مقابله با قدرت‌های بزرگ شد، با پیروزی انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس نشان دادیم که می‌توان در برابر قدرت‌های بزرگ ایستاد و شکست نخورد البته این معانی به زبان ساده است اما ورای این کلمات شاهکاری بی‌بدیل و تکرار نشدنی نهفته است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تصریح کرد: با بیان اینکه عاشورا نقطه آغاز بود و نه پایان،هر سال عاشورا زنده‌تر و وسیع‌تر می‌شود و این‌یک اعجاز است و در آمریکا روزی به نام حسین (ع) وجود دارد و در این روز مردم با فداکاری‌ها و فضیلت‌های امام حسین(ع) آشنا می‌شوند.

سردار سلامی  خاطرنشان کرد:با بیان اینکه امروز مهدی زین‌الدین برای ما تاریخ می‌نویسد،  ما مدیون به شهدا هستیم و هر چه داریم متعلق به این شهدای بزرگوار است و همه‌ چیزمان را مدیون این شهدای بزرگوار هستیم.

انتهای پیام/ح

امام حسین (ع) و حضرت عباس(ع)  زیباترین  الگوی بشریت را ساختند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار