سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر:

تامین مالی خرید هواپیماهای ATR از طریق فاینانس‌های داخلی انجام شد

شرفبافی گفت: به سبب اینکه هواپیماهای ATR به سرعت قابل بهره برداری هستند،تامین مالی از طریق فاینانس های داخلی صورت گرفته است.

2 فروند هواپیمای ATR در مهرآباد فرود آمدبه گزارش خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رضا جعفرزاده مدير روابط عمومی  سازمان هواپيمایی كشوری با بيان اينكه تعداد هواپيماهای تحويل داده شده از فرانسه پس از توافقنامه برجام به ٩ فروند رسيده است، گفت: در اواخر فروردين ماه ٩٦ قرارداد ٢٠ فروند هواپیمای ATR در تهران به امضا رسيد كه ٤ فروند آن قبل از اين و ٢ فروند ديگر طبق تعهدات شركت فرانسوی تحويل گرديد.

وی افزود: اين هواپيما كوتاه بُرد و برای پوشش پروازهای داخلی بكارگرفته خواهد شد.

جعفرزاده با ذكر اين مطلب كه اين نوع هواپيماها مورد استفاده ٢٠ شركت ديگر در دنياست، گفت: در قرارداد اين هواپيماها بر همكاری هایی در زمينه توليد قطعات و مباحث سخت افزاری و نرم افزاری نيز تأكيد شده است.

فاینانس خرید هواپیماهای ایرباس و بوئینگ در حال نهایی شدن است

فرزانه شرفبافی سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر در نشست خبری ورود 2 فروند هواپیمای ATR اظهارکرد: 2 فروند هواپیمای ATR 72-600 تحویل گرفته شده به منظور‌ جابجایی تعداد مسافر کمتر از 100 نفر و برای فرودگاه های کوچک و متناسب با شرایط جغرافیایی کشور طراحی شده است.

وی با بیان اینکه  هواپیمای ATR شرایط عملیاتی شدن در فرودگاه هایی که از تجهیزات اندکی برخوردار بوده را دارد،تصریح کرد: برنامه ریزی شده تا میان 50 فرودگاه کشور یک شبکه پروازی برای این هواپیما صورت گیرد.

سرپرست شرکت هواپیمایی ایران ایر در خصوص روند تامین منابع مالی هواپیماها عنوان کرد: در ارتباط با فاینانس این هواپیما ها برنامه ای از پیش تعیین شده داریم البته به سبب اینکه این هواپیما ها به سرعت قابل بهره برداری بوده تامین مالی از طریق فاینانس های داخلی صورت گرفته است.

شرفبافی در این راستا تصریح کرد: فاینانسرهای خارجی تمایل زیادی به فاینانسATR دارند اما ترجیح بر تامین مالی از طریق منابع داخلی داریم.

وی در خصوص تامین منابع مالی هواپیما های ایرباس گفت: برای تامین منابع مالی هواپیماهای ایرباس ترجیح بر استفاده از فاینانس های خارجی داریم و اکنون جلسات فشرده ی زیادی با این افراد برگزار شده که برخی از فاینانسرها روش های خود را ارائه کرده اند که این موارد  مورد بررسی قرار گرفته و در شرف نهایی کردن فاینانس ها هستیم.

طرف ایتالیایی در نشست خبری در خصوص پایبندی به قرارداد اشاره کرد: از ابتدا مشکلات زیادی با خزانه داری آمریکا داشته ایم، اما طبق مجوزی که از اداره خزانه داری آمریکا گرفته ایم تا سال 2018 فرصت خواهیم داشت و برنامه ریزی شده تا 14 فروند هواپیمای دیگر تا قبل از این تاریخ تحویل داده شود.

شرفبافی در پایان بیان کرد: پیش پرداخت هواپیمای بعدی ATR مطابق برنامه ریزی هنگام تولید این هواپیما پرداخت خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار