استقبال از مدال آوران بازی های آسیایی در اهواز

مدال آوران بازی های داخل سالن ترکمنستان در فرودگاه اهواز مورد استقبال مسئولان ورزشی خوزستان قرار گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مراسم استقبال از مدال آوران خوزستانی حاضر در بازی های آسیایی امروز 6 مهرماه با حضور مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان، روسای هیات های دوچرخه سواری و ورزش های رزمی استان و تعدادی از چهره های ورزشی استان در فرودگاه بین المللی اهواز برگزار شد و با اهدا دسته گل از این ورزشکاران تقدیر به عمل آمد.

احسان خادمی در رقابت های دوچرخه سواری تیم اسپرینت بازی های داخل سالن آسیا که در روزهای 27 و 28 شهریورماه در شهر عشق آباد ترکمنستان برگزار شد عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب نمود.

تیم اسپرینت دوچرخه سواری ایران که با ترکیب احسان خادمی، محمد دانشور و علی عسگری در این رقابت ها حضور یافته بود برای کسب عنوان قهرمانی با قزاقستان به رقابت پرداخت که در نهایت با ثبت زمان 45 ثانیه و 20 صدم ثانیه به قهرمانی رسید تا اولین مدال دوچرخه سواری ایران در تاریخ بازی های داخل سالن آسیا به دست آید.

وی که پیش از اعزام به این مسابقات قول کسب مدال طلا داده بود پس از تحقق این امر، در حرکتی ستودنی مدال طلا خود را به کودکان بی سرپرست اهدا کرد.

علی بنی اسد دیگر ورزشکار خوزستانی که به همراه تیم ملی در مسابقات کیک بوکسینگ واکو بازی های داخل سالن آسیا حضور پیدا کرده بود در عین شایستگی به مدال برنز این رقابت ها بسنده نمود.

وی کیک بوکسینگ کار وزن 71 - کیلوگرم تیم ملی در مرحله نیمه نهایی سبک لوکیک این مسابقات به مصاف جامانی زایف ترکمنستانی رفت که پس از شکست در مقابل این حریف قدرتمند از راهیابی به مرحله فینال بازماند.

بنی اسد در بازی رده بندی حریف خود را با اقتدار از پیشرو برداشت و به نشان برنز این رقابت ها دست یافت.

احسان خادمی، دوچرخه سوار تیم ملی کشورمان بیان داشت: پیش از اعزام به رقابت های داخل سالن آسیا زحمات بسیاری کشیدم و روزهای بسیاری دور از خانواده مشغول تمرین کردن بودم و تیم 3 نفره ما فقط به مدال طلا فکر می کردیم هر چند حریف قزاق ما بسیار سرسخت بود.

وی اظهار کرد: برگزاری اردوهای متنوع تیم ملی در کسب این نتیجه بسیار موثر بود هر چند که نباید حمایت های مسئولان ورزش استان به ویژه اداره کل ورزش و جوانان را فراموش کرد.

دارنده مدال طلای بازی های آسیایی ترکمنستان با بیان این که بسیار خوشحالم که به همراه 2 تن دیگر از ورزشکاران کشور اولین مدال دوچرخه سواری ایران در تاریخ بازی های آسیایی را کسب کنیم اذعان داشت: قطعا دعای خیر مردم بدرقه راهمان بود و من از همین جا از آن ها صمیمانه تشکر می کنم.

این دوچرخه سوار در خصوص اهدا کردن مدالش به کودکان بی سرپرست بیان کرد: پیش از این که به مسابقات بروم بنا داشتم در صورت قرار گرفتن بر روی سکو، مدال خود را به کودکان بی سرپرست اهدا کنم تا از این طریق در فصل شروع مدارس کمک ناچیزی به آن ها کرده باشم.

علی بنی اسد، کیک بوکسینگ کار خوزستانی با بیان اینکه برای کسب نشان طلا به این مسابقات رفته بودم که شرمنده مردم شدم گفت: اما بسیار خوشحالم که توانستم پرچم کشورم را در خارج از وطن به اهتزاز درآورم.

وی افزود: رقابت های آسیایی همیشه از سطح بسیار بالایی برخوردار است و همه ورزشکاران عنوان دار هستند که این موضوع کار را برای رسیدن به کسب مدال سخت تر می کند. در بازی رده بندی اگر قدری دقت بیشتر می کردم می توانستم راهی فینال شوم.

دارنده مدال برنز بازی های آسیایی کیک بوکسینگ بیان داشت: قطعا در آینده فرصت های بیش تری در اختیارم قرار می گیرد و تمام تلاش خود را انجام می دهم که مدال خوش رنگ تری کسب کنم.

بنی اسد اذعان کرد: ورزشکاران رزمی استان همیشه در کشور صاحب عنوان هستند و قطعا اگر امکانات ورزشی بیش تری در اختیارشان قرار گیرد می توانند به راحتی پله های ترقی را طی کنند.

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان در مراسم استقبال گفت: با افتخارآفرینی احسان خادمی و علی بنی اسد 2 ورزشکار خوزستانی در بازی های داخل سالن آسیا برگ زرین دیگری بر افتخارات ورزش خوزستان اضافه شد و باعث شد که بار دیگر پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران در یک رویداد بین المللی به اهتزار درآید.

وی در خصوص احسان خادمی، دوچرخه سوار ملی پوش خوزستانی اظهار کرد: پیش از اعزام تیم ایران به این رقابت ها به اردوی آن ها در مشهد رفتم و شخصا کار وی را از نزدیک دیدم و در همان جا به من قول قهرمانی داد که امروز شاهد افتخارآفرینی این ورزشکار خوزستانی هستیم.

حیدری ضمن تبریک این موفقیت بزرگ به مردم ایران و به ویژه خوزستان اذعان داشت: ورزشکاران خوزستان در یک سال اخیر با افتخارآفرینی در میادین بین المللی مختلف نشان دادند ورزش این استان در کشور حرف اول را می زند لذا تمام تلاش خود را برای مرتفع ساختن مشکلات ورزشکاران قهرمان استان انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/گ

مدال آوران خوزستانی مورد استقبال مسئولان و چهره های ورزشی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.