تقوا تنها راه نجات انسان است

امام جمعه موقت اهواز تقوا را تنها راه نجات انسان عنوان کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، حجت‌الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده، امام جمعه موقت اهواز در خطبه‌های نماز جمعه امروز در مصلی امام خمینی(ره) این شهرستان با بیان اینکه آنچه تنها راه نجات انسان به شمار می رود تقوا است، بیان کرد: خداوند تنها آن هایی را در روز قیامت نجات می دهد که اهل تقوا بوده‌اند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم سوگواری امام حسین(ع) اذعان داشت: مطالب درباره قیام امام حسین تمام شدنی نیست، عظمت قیام سیدالشهدا(ع) به قدری است که هر چه بگوییم و بنویسیم حق مطلب ادا نمی شود. صدها روایت متواتر درباره عاشورا و عزاداری امام و یاران ایشان در دسترس است و هیچ کس نمی تواند بگوید اقامه عزا و مصیبت برای امام از دوران صفویه آغاز شده و قبل از آن چنین نبوده و امری جدید است؛ به هیچ وجه چنین نیست. هیچ مصیبتی بالاتر از مصیبت سیدالشهدا(ع) وجود ندارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن زاده تصریح کرد: عزاداری و ابراز احساسات نسبت به امام بخشی از وظیفه ما به شمار می رود، اما بخش مهم دیگر در برابر سیدالشهدا(ع) معرفت، آگاهی و بصیرت است.

خطیب نماز جمعه اهواز گفت: وظیفه دیگر ما این است که به امام حسین(ع) اقتدا کنیم؛ آن هایی که امام را همراهی کردند از همه چیز خود گذشته و هیچ تعلق خاطری به دنیا نداشتند. در دهه اول ماه محرم به ویژه در تاسوعا و عاشورای حسینی باید ساعتی بین خود و خدا به تفکر بنشینیم و در خود جست ‌و جو کنیم که اگر همراه امام بودیم چه قدر می توانستیم ایشان را یاری کنیم؟ شهدای ما در 8 سال دفاع مقدس و مدافعان حرم ثابت کردند که «یا لیتنی کنتم معکم» را از روی حقیقت می گویند. ما شهدای بسیاری مانند شهید حججی داشتیم که در مظلومیت و اسارت سر از بدنشان جدا کردند.

وی با بیان اینکه عزاداری ها عبادت است، بر تفکر و محاسبه نفس تأکید کرد و اذعان داشت: وظیفه فعلی ما آن است که دشمنان اهل بیت(ع) را بشناسیم؛ دشمنان اهل‌بیت(ع) در روزگار فعلی یهودی های صهیونیست و آمریکای جنایتکار هستند.

امام جمعه موقت اهواز در ادامه به بیان چند تذکر در رعایت آداب عزاداری پرداخت و اظهار داشت: عزاداران، صاحبان هیات و تکایا باید با حضور قلب به عزاداری بپردازند چرا که عزای حسین(ع) مصیبتی بر اهل آسمان و زمین بود و اولین عزادار هم رسول اکرم(ص) بر فرزندش بوده‌اند. در چند سال اخیر نماز ظهر عاشورا به خوبی برگزار می‌شود اما کامل نیست. هیچ دسته عزاداری در هنگام ظهر نباید مشغول عزاداری باشد، بلکه با اقتدا به مولای‌مان در اول وقت به نماز ظهر بایستیم. همچنین نکته دیگری که باید به آن دقت شود پرهیز از اسراف است؛ اطعام بسیاری توسط مردم داوطلبانه و بدون تکلیف توزیع می‌شود ولی نباید در آن اسراف باشد. همچنین در این روزها باید همه نسبت به بهداشت و نظافت شهر و روستاها اهتمام داشته باشیم. اعضای هیات و تکایا به پاکبان‌های شهرداری در نظافت شهر کمک کنند. همچنین وجود حجاب از سوی خواهران در عزاداری رعایت شود و این نکته را با زبان خوب تذکر دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابوالحسن حسن زاده با اشاره به اینکه 7 مهرماه سالروز شهادت سیدعبدالکریم هاشمی نژاد، روحانی مبارز و انقلابی است، افزود: وی در سال ۶۰ توسط منافقین به شهادت رسید. منافقان ۱۷ هزار نفر را ترور کردند و این گروه که هیچ شکی در تروریست بودن آن ها نیست، مورد حمایت سردمداران آمریکایی با همه شعارهای حقوق بشری هستند. همچنین امروز سالگرد شهادت شهیدان فلاحی، نامجو، فکوری، جهان آرا و کلاهدوز است که پس از پیروزی عملیات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان، هواپیمای‌شان در نزدیکی تهران سقوط کرد و به شهادت رسیدند.

وی بیان داشت: شنبه، 8 مهرماه روز بزرگداشت مولوی یکی از شعرای عارف است که بر سر سفره قرآن کریم اشعار خود را سروده است. آن هایی که با طرح مسائل ملی گرایانه، ادبیات را منهای دین می بینند بدانند که اگر ادبیات قرآنی و دینی را از اشعار مولانا، فردوسی، سعدی و حافظ بگیریم، چیز دیگری از آن باقی نمی‌ماند. مولانا از افتخارات ایران و اسلام است.

حجت الاسلام حسن زاده در ادامه با اشاره به 8 مهرماه روز جهانی ناشنوایان گفتاذعان کرد: استعدادهای ناشنوایان باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد. همچنین 9 مهر سالروز تجلیل از اسرا و شهدای مفقود است. همه ما به آن ها و خانواده‌هایشان مدیون هستیم. اسرایی که با صبر و استقامت باعث افتخارآفرینی در دوران دفاع مقدس شدند. بسیاری از پدران و مادران شهدای مفقود چشم انتظار از دنیا رفتند و حق عظیمی به گردن ما داشته و دارند. همچنین بنا بر روایتی ۱۲ ماه محرم شهادت امام سجاد(ع) و به اسارت رفتن اهل‌بیت (ع) است. شهدای کربلا وظیفه خود را با حماسه ای زیبا و کامل به انجام رساندند و حضرت زینب(س) و امام سجاد(ع) راه شهدا را در اسارت ادامه دادند؛ این پیامی برای همه ما است که باید ادامه دهنده راه شهدای انقلاب اسلامی، ترور، دفاع مقدس و مدافع حرم باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه ۱۳ مهر روز نیروی انتظامی است، تصریح کرد: نیروی انتظامی مسئولیت سنگینی در ایجاد نظم و امنیت جامعه دارد. گاهی امنیت با مواردی همچون سرقت و غیره مخدوش می شود. باید مسئولان توجه کافی به نیروی انتظامی داشته باشند تا امنیتی که داریم بیشتر شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به هفته دفاع مقدس به سخنان مقام معظم رهبری درباره شهدا اشاره کرد و گفت: راه شهدا راه تسلیم در برابر دشمن نیست.

وی اذعان داشت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر قرار داریم. این موضوع از فرائض است، یعنی از واجبات به شمار می رود که با برپایی آن واجبات دیگر به دنبال آن خواهد آمد. باید منکر و معروف را بشناسیم. مسئله رعایت حجاب همیشه مورد توجه بوده است، اما باید دقت کنیم که منکرات دیگری در جامعه وجود دارد. به مسئولان عرض می کنم منکر مهم در جامعه بیکاری و معروف اشتغال است. سن ازدواج بالا رفته و علت آن بیکاری است. این مسئله بیکاری که مفاسد بسیاری را به دنبال دارد بخش مهم آن بر عهده مسئولان است. از استاندار خوزستان قدردانی می کنم که کارگروه بررسی رفع موانع سرمایه گذاری در استان خوزستان را برگزار کرده است. ما در استان برای سرمایه گذاران مشکل ایجاد می کنیم اما استان های دیگر از آنها استقبال می کنند. باید تولید رونق گیرد تا اشتغال ایجاد شود. اعتیاد و بالابودن آمار طلاق منکرات دیگری است که باید همه به فکر آن باشیم. مسئولان اجرایی باید در ایجاد شغل تلاش کنند و ایجاد شغل را عبادت بدانیم.

حسن زاده با اشاره به تشییع پیکر 6 شهید باقی مانده از حادثه تروریستی حله در روز گذشته، گفت: زائران از مجاری قانونی که برای سفر زیارت اربعین در نظر گرفته شده است، مشرف شوند. استاندار خوزستان و مسئولان تلاش های بسیار خوبی برای اصلاح زیرساخت ها در ایام اربعین داشته اند و ان شاءالله به خوبی برگزار می شود.

امام جمعه موقت اهواز با اشاره به همه پرسی استقلال اقلیم کردستان، آن را کاری برخلاف قانون اساسی کشور عراق دانست و گفت: حامی آشکار این انتخابات رژیم صهیونیستی و پشت پرده آن آمریکای خبیث بوده است. حال که به لطف خداوند تا چند ماه دیگر بساط داعشی های جنایتکار برچیده می شود، این توطئه را برپا کردند. همه جنایت داعش باعث رسوایی آمریکا، سعودی و رژیم صهیونیستی شد و تنها مبارز اصلی در این راه ایران بود.

انتهای پیام/گ

تنها راه نجات انسان تقوا است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.