حجت‌الاسلام والمسلمین میرباقری:

امام حسین (ع) انسان را به مقام های بالایی می رساند

سیر معنوی انسان باید در همین دنیا آغاز شود، اگر کسی در این دنیا به امام حسین(ع) رسید، می‌تواند که به مقام‌های بالایی برسد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم  ،حجت‌الاسلام والمسلمین محمد مهدی میرباقری شامگاه جمعه در مراسم عزاداری حسینی که در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به راه رویت خداوند اظهار کرد: انسان اگر به حقیقت ایمان برسد و حجاب‌ها از مقابل او از بین برود، می‌تواند با چشم دل خود و نه چشم ظاهری خداوند را ببیند.

وی ادامه داد: انسانی که به حجاب‌های ظلمانی گرفتار شود، در تاریکی و ظلمت زندگی می‌کند، گناهان و صفات بد ما ظلمت هستند و مانع می‌شوند که حقیقت‌های دنیا را ببینیم، اصل و اساس و ریشه حجاب‌های ظلمانی براساس آیات قرآن، اولیای طاغوت هستند که در طول تاریخ در برابر پیامبران و ائمه معصومین(ع) ایستادند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: محیط ولایت شیطان، محیط ظلمانی است و تمام غفلت‌ها و گناهان از این محیط ناشی می‌شود، البته نجات پیدا کردن از شیطان راحت نیست، او قسم خورده است که همه انسان‌ها را فریب دهد و جز بنده‌های خالص خداوند کسی از دست شیطان نجات پیدا نمی‌کند.

میرباقری با اشاره به راه نجات انسان در دنیا اظهار کرد: انسان باید خودش را به نور امام حق برساند، اگر کسی به این نور در دنیا دست پیدا نکند، در آخرت هم به نور نمی‌رسد، اگر نور امام حق وارد قلب یک انسان مومن شود، آن انسان اطراف خودش را هم نورانی خواهد کرد.

وی ادامه داد: انسان مومن نباید در حیرت زندگی کند، بلکه باید عبادت‌های او براساس ایمان به خداوند و روز قیامت باشد، شیطان جلوه‌های دنیا را برای انسان زینت می‌دهد تا او فریب بخورد و دست به گناه بزند.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: انسان اگر تسلیم امام حق شود، خداوند قلب او را نورانی می‌کند، انسان تا زمانی که به امام حق نرسد، در تاریکی قرار دارد، انسان اگر به نور می‌رسد و حجاب‌ها برای او از بین می‌رود، می‌بیند که همه چیز آیات خداوند است و با امام حق تمام حجاب‌ها در مقابل انسان از بین می‌رود.

میرباقری با اشاره به تبعات رسیدن انسان به امام حق اظهار کرد: انسان اگر به امام حق برسد، دیگر خودش را نمی‌بیند، پس از ظهور امام زمان(عج) حجاب‌ها از بین می‌رود و مردم با نور امام حرکت می‌کنند، نوری که در همه عوالم وجود دارد و هر چه که انسان به مقام بالاتری دست پیدا کند، شدت این نور برای انسان بیشتر می‌شود.

وی ادامه داد: انسانی که به امام حق برسد، به یقین خواهد رسید و انسان هر چه که بیشتر در وادی نور امام حق حرکت کند، مقام‌های بالاتری از این نور را می‌بیند و انسان در آن مقام‌ها، عالم ملکوت را می‌بیند، مقام‌های ائمه معصومین(ع) براساس آیات قرآن درجات انسان‌های مومن است.

عضو مجلس خبرگان رهبری در پایان خاطرنشان کرد: انسان مومن هر چه که بیشتر از لحاظ معنوی رشد کند، عوالمی را می‌بیند که پیش از آن نمی‌دید، سیر معنوی انسان باید در همین دنیا آغاز شود، اگر کسی در این دنیا به امام حسین(ع) رسید، می‌تواند که به مقام‌های بالایی برسد و حتی سیر برخی از پیامبران با امام حسین(ع) به کمال رسید، راه این امام معصوم برای سیر معنوی آسان تر و سریع تر است.

انتهای پیام/ت

سیر معنوی انسان با رسیدن به امام حسین(ع) ممکن است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار