گابریل: خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران، اعتبار واشنگتن را خدشه‌ دار می‌کند

وزیر خارجه آلمان در بیانیه‌ای نسبت به پیامدهای خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای ایران به آمریکا هشدار داد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، آلمان از اظهارات اخیر رکس تیلرسون – وزیر خارجه آمریکا – مبنی بر بررسی فرصت‌هایی برای برگزاری گفتگوها با کره شمالی استقبال کرد و از واشنگتن خواست چنین رویکردی را در قبال ایران نیز پیش بگیرد.

زیگمار گابریل – وزیر خارجه آلمان – در بیانیه‌ای هشدار داد خروج از توافق هسته‌ای با ایران که به امضای باراک اوباما – رئیس جمهور پیشین آمریکا – رسیده است می‌تواند اعتبار واشنگتن در مذاکرات با کره شمالی را خدشه دار کند.

در سال 2015، تهران پذیرفت در قبال لغو تحریم‌های هسته‌ای، فعالیت‌های هسته‌ای خود را محدود کند. این در حالی است که دونالد ترامپ – رئیس جمهور آمریکا – در سخنرانی خود در اجلاس سالانه مجمع عمومی سازمان ملل متحد توافق هسته‌ای ایران را «مایه شرمساری» آمریکا خواند. واشنگتن همچنین در ماه گذشته میلادی اعلام کرد در حال بررسی احتمال خروج از این توافق است.

آلمان که یکی از معدود کشورهای غربی است که در پیونگ یانگ سفارت دائم دارد، از رویکردهای صلح آمیز برای کاهش تنش در شبه جزیره کره حمایت کرده است. برلین همچنین از اظهارات تند ترامپ درباره احتمال وقوع جنگ اتمی انتقاد کرده است.

گابریل روز یکشنبه با اشاره به اظهارات اخیر تیلرسون گفت: «این دقیقا مسیر درست است. کره شمالی باید پیشنهاد برگزاری این گفتگوها را جدی بگیرد.»

او افزود: «من تمایل دارم طرح چنین پیشنهادی را در قبال ایران نیز ببینم. در صورتی که آمریکا توافق هسته‌ای خود با ایران را زیر پا بگذارد، اعتبار پیشنهاد واشنگتن به کره شمالی برای انجام گفتگوها تضعیف خواهد شد.»

انتهای پیام/

 

آلمان بار دیگر با خروج آمریکا از توافق هسته‌ای ایران مخالفت کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Switzerland
said
۲۰:۱۸ ۰۹ مهر ۱۳۹۶
آقای گابریل. وقتی که کشور شما با همکاری چند کشور غربی دیگر به صدام بمبهای شیمیایی فروخت به فکر اعتبار و آبروی کشورتان بودید دروغگوها.
آخرین اخبار