نائورت: ایراد توافق هسته‌ای در نظر نگرفتن رفتارهای بد ایران است/ تهران روح برجام را زیر پا می‌گذارد!

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت ایرادی که به برجام وارد است این است که «رفتار‌ها و عملکرد بد ایران» را در نظر نمی‌گیرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از شبکه رویترز، هدر نائورت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در واکنش به سخنان وزارت دفاع این کشور در پشتیبانی از توافق هسته‌ای ایران و این گفته جیمز متیس در دیدار با سناتور‌ها مبنی بر اینکه برجام منافع ملی آمریکا را تامین می‌کند، گفت: «۱۲ روز فرصت داریم تا بار دیگر دستورالعمل‌های مورد نیاز را در زمینه‌ برجام دریافت کنیم. از دیدگاه دولت (ترامپ) ایرادی که به برجام وارد است این است که رفتار‌ها و عملکرد بد ایران را در نظر نمی‌گیرد. وزیر امور خارجه رکس تیلرسون در سخنانی که در مجمع عمومی سازمان ملل ایراد کرد بسیار در این زمینه سخن گفت.

او در ادامه با تکرار ادعا‌های بی‌اساس واشنگتن علیه کشورمان گفت: «می دانیم که ایران مسئول برخی حمله‌های تروریستی است. می‌دانیم ایران برای شورشیان حوثی در یمن سلاح می‌فرستد و همین سبب شده وضعی هولناک در یمن به وجود بیاید. می‌دانیم ایران دارد در سوریه چه کار‌هایی می‌کند. هر جا پای دولت ایران در میان است رویداد‌های پردردسری در آن نقطه از زمین اتفاق می‌افتد! دولت ترامپ چنین خطراتی را برجسته‌سازی می‌کند و رفتار بد دولت ایران را در مجموع مدنظر قرار می‌دهد. گفتگو‌ها در داخل بدنه دولت درباره ایران در جریان است و رئیس جمهور هم در این باره تصمیم‌گیری کرده است. من نمی‌توانم جزئیات بیشتری را برای شما بیان کنم.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا افزود: «وزیر امور خارجه رکس تیلرسون بر این باور است که آمریکا، رفتار بد ایران را در کل در نظر نگرفته است، اما او با این موضوع به خوبی آشناست و خیلی درباره آن سخن گفته است. در یکی از سخنرانی‌هایش توضیح داد که برجام چقدر ناقص است.»

هدر نائورت با بیان اینکه دولت ترامپ ۱۲ روز یا بیشتر فرصت دارد که درباره تایید پایبندی ایران به برجام تصمیم بگیرد، اذعان کرد: در گذشته ایران به برجام پایبند بوده و تاییدیه دریافت کرده است. از سوی دیگر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مسئولیت دارد پایبندی ایران را راستی آزمایی کند و همه کار‌های دیگر را نیز انجام بدهد.

او در پاسخ به پرسشی درباره ادعای تیلرسون مبنی بر نقض مقدمه برجام از سوی ایران نیز مدعی شد: «در مقدمه برجام درباره امنیت و ثبات بین‌المللی گفتگو شده است و ایران باید به برقراری این امنیت و ثبات کمک کند، اما روشن است که چنین کاری نمی‌کند و همواره روح قانون را زیر پا می‌گذارد.»

انتهای پیام/

نائورت ایراد توافق هسته‌ای  را در نظر نگرفتن «رفتارهای بد ایران» دانست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
آخه بی شعورای حراف ایران چه هیزم تری بهتون فروخته آگه دزدیده که تمام اموال ملت ایران را غارت کردید آگه رفتار ناشایسته که اکثر مقامات ایران را تحریم کردید بالاخره هر شپشیه زیر موهای خودتونه
Iran (Islamic Republic of)
پونه
۱۴:۵۲ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
چرا اينقدر احمق هستين شما وبقيه ميدونستين ايران دنبال سلاح هسته اي نيست هدفتون زمين خوردن ايران است اما بدانيد ايران نه سوريه ست نه عراق و يمن ايران مردمان قوي دارد مثل بمب هاي انمي لرزه به اندتمتان مي اندازد آمريكاييهاي ترسو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۳۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
ایران باید توی عجوزه رازیر پا بگذارد وله کند تامانند معده ای ناراحت اینقدر قاروقور نکنی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
این روح برجامو توضیح بده خوب بی سواد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
خانم محترم آمریکا بمب اتم داره و قبلاً هم علیه بشریت بکار گرفته و باید بعنوان اولین کشور اونو از بین ببره، شما با اینگونه اظهارات سعی دارید افکار جهانی رو از اصل موضوع منحرف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
روح خود شمايي که ايران زير پا ميزارتت عزيزم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۴۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
بیا سلفی درست میشه
Germany
ناشناس
۱۱:۴۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
به این خانم بفهمانید که اولا بروند و بر جام را دقیق مطالعه کنند و دوما خود برجام چیه که روحش باشد به قول ما روحش.......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۳۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
اشکال کار در این است که شما آمریکایی ها بد و خوب را به میل خود تفسیر می کنید
United States of America
سیب
۱۱:۳۵ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
مگه چیکارت کردند
United States of America
یاس
۱۱:۳۳ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
اگه راست میگی بیا ایران سلفی بگیر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۹ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
تو برو به ترامپ برس هرزه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۰ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
خلاصه،مختصر ومفید: (خف)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۸ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
زنه عین گولو(گربه)
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۲۴ ۱۲ مهر ۱۳۹۶
رفتارت رو اصلاح کن
آخرین اخبار