تدوین و تصویب شیوه نامه طرح ۱۰۰روستای پاک در خراسان رضوی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: شیوه نامه طرح 100 روستای پاک در استان تدوین و تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ سیدجواد حسینی افزود: طرح ارتقای توانمندی های زنان روستایی در عرصه های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی با هدف ایجاد روستاهای پاک، امسال در 100 روستای استان اجرا می شود.

وی گفت: روستای پاک روستایی است که عاری از بیسوادی، بیکاری، طلاق و اعتیاد باشد و تمامی خانواده های روستا تحت پوشش بیمه روستایی درآمده باشند، همچنین مطالعه سالانه حداقل یک کتاب برای باسوادان روستا به عنوان مولفه دیگر روستای پاک می باشد.

معاون استاندار خراسان رضوی افزود: این کارگروه در استان با دبیری مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراها تشکیل شده و ضمن بررسی آیتم های روستای پاک بر روند اجرایی شدن طرح روستاهای پاک نظارت خواهد داشت.

حسینی افزود: در این کارگروه پیگیری مسائل مربوط به اعتیاد، بی سوادی و کتابخوانی روستاهای در طرح روستای پاک با دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری خواهد بود.

وی گفت: همچنین در این کارگروه نظارت بر پوشش بیمه ای و اشتغال روستاهای طرح با دفتر امور روستایی و پیگیری مباحث مرتبط با طلاق نیز با دفتر امور زنان و خانواده استانداری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی افزود: رسیدن به روستاهای پاک جز با مشارکت نظام مند مردم امکان پذیر نیست و باید از ظرفیت سازمان های مردم نهاد نیز در این راه استفاده کرد.

انتهای پیام//م.م

تبدیل 100روستای خراسان رضوی به روستای پاک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.