مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی؛

بخش مغفول مانده میراث معنوی (ناملموس) باید احیا شود

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: بخش مغفول مانده میراث معنوی (ناملموس) باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و این میراث احیا و ثبت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمد رحیم رهنما در نشست با روسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های خراسان رضوی گفت: مسئولان ادارات شهرستان‌های میراث فرهنگی باید تلاش کنند به شکل مناسب در سه حوزه سازمانی امورات جاری را در راستای اهداف سازمانی به نحو مطلوبی پیش ببرند و از تمامی ظرفیت‌های اداره کل در پیشبرد این اهداف در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بهره گیری کنند.


وی افزود:به صورت کامل از فعالیت‌های روسای شهرستان‌ها حمایت خواهم کرد و سعی ما در اداره کل بر این است که جایگاه مسئولین شهرستان‌ها را ارتقا دهیم و نمایندگی‌ها را به اداره تبدیل کنیم و برای شهرستان‌های فاقد نمایندگی نیز نمایندگی ایجاد کنیم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت:میراث فرهنگی تولید کننده ثروت است که در دو بعد میراث ملموس و ناملموس متجلی می‌شود و باید به میراث فرهنگی ناملموس بیشتر پرداخته شود و به منظور حفظ و نگهداری آن به جامعه معرفی و ثبت فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور شوند.

رهنما افزود:مسئولان شهرستان‌ها باید تلاش کنند و ارتباط خودشان را با مسئولان شهرستان‌ها و سایر دستگاه‌های شورای اداری استان بیشتر نمایند و با ایجاد تعامل با این دستگاهها، از ظرفیت‌های آنان در راه پیشبرد اهداف سازمانی و حفظ و نگهداری میراث فرهنگی استفاده نمایند.
 
وی  افزود:ما تلاش خواهیم کرد در چارچوب قوانین و مقررات سازمان، اختیارات شهرستان‌ها را بیشتر کنیم و انجام امور را به شهرستان‌ها واگذار نماییم بنابراین مدیران شهرستان‌ها باید سعی کنند ارتباط بیشتری با مراکز علمی و دانشگاه‌های استان برقرار کنند و به سمت هوشمند کردن سه حوزه سازمانی بروند.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی تصریح کرد: مسئولان میراث فرهنگیف صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌ها باید همت کنند و اطلاعات به روز و کارشناسی شده‌ای که بر پایه علمی استوار است را در اختیار زائران و مسافران و گردشگران قرار دهندو باتوجه به اینکه توسعه گردشگری داخلی و خارجی مدنظر است باید اطلاعات حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری را به زبان‌های بین المللی از جمله انگلیسی و عربی منتشر کنند.
 
رهنما با تاکید بر بخش مغفول مانده میراث معنوی (ناملموس) گفت: باید میراث ناملموس بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد و این میراث احیا و ثبت شوند.

وی با اشاره به برگزاری هفته‌های فرهنگی استان خراسان رضوی گفت:با توجه به برنامه ریزی انجام شده در استانداری خراسان رضوی، شهرستان‌ها باید پیشنهادات خود را در راستای برگزاری هر چه بهتر هفته‌های فرهنگی اعلام کنند.

در ادامه این نشست تعدادی از روسای ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌ها به مشکلات و موانع پیش روی کار خود پرداختند. در ادامه با توجه به روز جهانی جهانگردی و گرامیداشت هفته گردشگری تاکید شد که شهرستان‌ها اقدامات لازم را در خصوص اطلاع رسانی و گرامیداشت این هفته به شکل مطلوبی انجام دهند.

انتهای پیام//ف.ج
 
 

نشست روسای ادارات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان‌های خراسان رضوی در مشهد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.