میراب‌زاده مطرح کرد:

مصرف خودسرانه داروهاى خواب آور ممنوع/ بى‌اشتهايى و بدخوابى علائم افسردگى در سالمندان

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان گفت: تغيير خواب و اشتها در دوران سالمندى را بايد جدى گرفت.

مصرف خودسرانه داروهاى خواب آور ممنوع/ بى‌اشتهايى و بدخوابى علائم افسردگى در سالمندانبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ آرش ميراب زاده دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران در نشست خبرى اين كنگره با اشاره به باور اشتباه در مورد اعتيادآور بودن قرص هاى خواب آور در درمان اختلالات خواب گفت: اين نگرش بين مردم وجود دارد كه داروهاى خواب اعتيادآور است اما اگر روانپزشک آن را تجويز كند اعتياد آور نيست زيرا دوز مناسب را پزشک تجويز مى كند اما مصرف خودسرانه داروهاى خواب آور خطر اعتياد را به دنبال دارد.

وى افزود: پرخاشگرى در نوجوانان معادل افسردگى است اما در سالمندان به دليل اينكه فرد كندتر مى شود، اين كندى به هنجار محسوب مى شود اما تغيير خواب و اشتها در دوران سالمندى را بايد جدى گرفت.

ميراب زاده عنوان كرد: نوميدى به دليل تنهايى در دوران سالمندى عامل ابتلا به افسردگى است همچنين مرگ همسن و سالان و همسر عامل ديگر افسردگى در اين سنين محسوب مى شود.

وى تاكيد كرد: اگر مردى سالمند افكار خودكشى داشت بايد بسيار جدى گرفته شود و توجه اكيد به مراقب و درمان آنها بايد داشت.

ميراب زاده اظهار كرد: این کنگره 25 تا 28 مهرماه سال جاری برگزار می‌شود و در واقع هفدهمین کنگره پیاپی انجمن علمی روانپزشکان محسوب می‌شود.

وی افزود: 18 مقاله و 48 پوستر جهت در کنگره پذیرفته شده است و میهمانانی از ساير کشورها نیز در کنگره حضور خواهند داشت.

وی افزود: 7 میزگرد علمی و 9 کارگاه آموزشی نیز در سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان خواهیم داشت.

دبیر علمی سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران گفت: جایزه‌ای تحت عنوان دکتر داوودیان بنیانگذار روانپزشکی کشور به همکارانی که بیش از 5 سال از فعالیت آنها نگذشته باشد و طرح‌های پژوهشی مناسبی ارائه دهند، تعلق خواهد گرفت.

انتهای پیام/

 

سی و چهارمین کنگره سالیانه انجمن علمی روانپزشکان ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.